וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לא מתנתק מתומכיו

טלי גולדשטין

10.11.2008 / 21:11

הנשיא הנבחר לא זונח את האינטרנט גם לאחר נצחונו בבחירות. הוא ימשיך את הקשר השוטף עם תומכיו באמצעות הרשת

האינטרנט מילא תפקיד חסר תקדים בקמפיין של ברק אובמה. הרשת צפויה להמשיך וללוות את הנשיא הנבחר גם עם היכנסו לבית הלבן. עוזרי אובמה מתכוננים הרחבה משמעותית של רשת התקשורת בבית הלבן, באופן שיאפשר להם גישה ישירה לכל התומכים שאספו במהלך 21 החודשים האחרונים.

כפי שג'ון קנדי השתלט על הטלוויזיה והפך אותה למדיה שהעבירה את המסר שלו לציבור, כך מתכוון אובמה לעשות עם האינטרנט, אמר ג'ו טריפי, אסטרטג דמוקרטי. "הוא יהיה הנשיא הראשון שיהיה מקושר בצורה כזו, באופן כה ישיר, למיליוני אמריקאים", הוסיף.

3.1 מיליון תורמים

בלב המאמץ נמצא מאגר נתונים של למעלה מ-10 מיליון תומכים. הרשימה נחשבת כה יקרת ערך עד כי מחנה אובמה הציע אותה כערבון במהלך בעיית מזומנים שחווה בשלב מסוים בקמפיין. בסופו של דבר, אובמה לא הזדקק להלוואה, אמרו יועציו. לפחות 3.1 מיליון בני אדם הכלולים ברשימה תרמו כסף לקמפיין אובמה.

אובמה משתמש בנפלאות האינטרנט והתקשורת על מנת להבטיח לתומכיו המסורים כי גם לאחר היבחרו הוא לא ייעלם מחייהם. לאחר ניצחונו, מחנה אובמה שלח מסרון לכל תומכיו המודיע להם שזו לא המילה האחרונה. אובמה שלח מסר דומה לצוותו במהלך שיחת ועידה ביום רביעי שעבר ורמז להם כי הבחירה בו היתה רק ההתחלה ולא השיא של התנועה הפוליטית המתעוררת.

בהתאם לכך, באתר האינטרנט http://www.change.gov transition מככב בלוג המפרט את הקשר הישיר שממשל אובמה מתכוון לעודד אצל תומכיו. ברגע שאובמה יושבע לתפקיד, תומכים אלו עלולים להיקרא לתפקיד חדש – שתדלנות. תפקידם יהיה לשכנע את הסרבנים שבקונגרס לתמוך בחקיקות של אובמה, להציע פידבק על יוזמות ולקדם את יעדי הממשל בקהילות המקומיות. אובמה עשוי גם לבקש מתומכיו לתמוך במועמדים המועדפים עליו בבחירות אמצע כהונה לקונגרס ב-2010 באמצעות גיוס כספים.

"נוצרה רשת חדשה של אנשים", אמרה מרתה פייג', מתנדבת בצוות אובמה. פייג' קיבלה שש שיחות טלפון ביום שלאחר הבחירות ממתנדבים שחיפשו אחר משימות חדשות. "זהו גל שינוי עצום", אמרה.

מרשתים את הבית הלבן

אנשים בתחום הטכנולוגיה תהו במשך חודשים כיצד ישתמש אובמה במאגר תומכיו, אמר פיטר דאו, האחראי על הפעילות האינטרנטית של צוות הקמפיין לסנאט של הילרי קלינטון. "ברגע שיש לך אנשים המחוברים אליך באמצעות האינטרנט, אינך יכול להתנתק", הוסיף.

קמפיין אובמה מעסיק 95 עובדים במסגרת הפעילות האינטרנטית שלו. אלו מקימים אתר ידידותי למשתמש שישמש כפלטפורמה לפעילים ויהווה במה למסרים ועמדות של אובמה לגבי נושאים שונים וצילומים מאירועים שונים בהם ישתתף אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully