וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר צעיר למוות ונידון ל-25 שנות מאסר

קובי מנדל

10.11.2008 / 20:21

בן 20 מהצפון הורשע ברצח לאחר שהוא וחברו דקרו במהלך קטטה צעיר בן 25. שותפו לרצח נידון לפני כמה חודשים למאסר עולם

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 25 שנות מאסר על צעיר בן 20 מהצפון, שהורשע יחד עם חברו ברצח בדקירת סכין של אדם בן 25 בתחנת דלק בצפון. המקרה אירע על רקע ויכוח שהתפתח בכביש לפני כשנתיים וחצי, בעת שהנאשם היה בן 17. כמו כן, נגזר עליו מאסר על תנאי למשך שנתיים. על הצעיר לא נגזר עונש מאסר עולם, כיוון שהיה קטין בזמן הרצח, אולם על שותפו למעשה נגזר מאסר עולם לפני כמה חודשים.

המקרה אירע בינואר 2006 בכניסה ליישוב בו מתגוררים שני הנאשמים והנרצח. הנאשמים המתינו לטרמפ והצעיר שנרצח עצר לשניים. בין הנאשם לנהג פרץ ויכוח, בסיומו נכנס לרכבו של הנרצח, אמר כי בכוונתו "לחנך אותו" והשניים נסעו מהמקום. הנאשם השני שהורשע ונידון למאסר עולם, עצר רכב נוסף שעבר במקום והורה לנהגו לנסוע אחרי רכבו של הנרצח. לאחר נסיעה קצרה עצרו כלי הרכב, ובין הנאשם, אז בן 17, לבין הנרצח פרצה קטטה, במהלכה דקר אותו בבטנו. הוא נפצע באורח קל ורדף אחרי השניים.

לאחר מרדף קצר המשיכה הקטטה בתחנת דלק ביישוב. בשיאה דקרו אותו השניים בצווארו מספר רב של פעמים, עוברי אורח הפרידו ביניהם, אך הצעיר מת מפצעיו לאחר זמן קצר. השופטות שושנה שטמר, יעל וילנר ודיאנה סלע קבעו כי מאחר שהנאשם היה קטין בעת ביצוע המעשה ובשל נסיבותיו האישיות, אין מקום לגזור עליו את העונש המקסימלי בחוק, מאסר עולם, ויש להסתפק במאסר של 25 שנה בפועל ושנתיים על תנאי. "נלקחו בחשבון גילו הצעיר ועברו הנקי של הנאשם", כתבו השופטים בגזר הדין.

עוד נכתב, כי המעשה חמור יותר משום "העדר נכונותם של הנאשמים להרפות מהמנוח, גם לאחר שדקרוהו, על אף שידעו כי המנוח לא היה חמוש כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully