וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אותרו שרידי אורניום בכור שהופצץ בסוריה"

10.11.2008 / 20:14

לדברי דיפלומטים, פקחי האו"ם איתרו את השרידים בדוגמיות קרקע שנטלו מהמקום. "זה עדיין לא מוכיח שסוריה פיתחה נשק גרעיני"

פקחי האו"ם מצאו שרידים של אורניום באתר שהופצץ על ידי ישראל לפני למעלה משנה, כך דיווחו היום (שני) דיפלומטים. לדברי הדיפלומטים, שרידי האורניום נמצאו לאחר שבמהלך ביקור ביוני האחרון, נטלו פקחי האו"ם מהאתר דוגמיות קרקע למטרת בדיקה של נזק סביבתי אפשרי. עם זאת, הוסיפו הדיפלומטים כי ממצאים אלו אינם מספיקים כדי להסיק מסקנות סופיות ומוחלטות לגבי אופיו של המתקן שהופצץ, אך מציאתם מעלה שאלות הדורשות הבהרה נוספת.

לדברי אחד הדיפלומטים, "השרידים אינם מספיקים כדי להוכיח שסוריה פיתחה נשק גרעיני, אך הם מצדיקים חקירה נוספת בעניין. המרכיב שנמצא היה מעשה ידי אדם ולא מחצב טבעי. עם זאת אין ראיה לפעילות הקשורה לייצור דלק גרעיני".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לא הגיבה על הדיווח. עם זאת, המידע לגבי מציאת השרידים הודלף שעות מספר אחרי שפקחי הסוכנות אישרו כי ראש סבא"א מוחמד אל ברדי מכין דו"ח רשמי בפעם הראשונה אי פעם על סוריה ופעילותה הגרעינית.

סוריה מכחישה

יתרה מכך, סוריה הפכה לסוגיה שתיכלל בלוח הזמנים של כנס מועצת המנהלים של סבא"א, שייערך בסוף החודש. במפגשים קודמים אמרו פקחי האו"ם כי החקירות הראשוניות לגבי סוריה אינן סופיות. עם זאת, אל ברדי אמר בספטמבר כי הממצאים שנמצאו על ידי הפקחים ביוני אינן מוכיחים פעילות גרעינית כלשהי.

סוריה הכחישה בעבר את טענת ארה"ב כי היא בנתה מתקן גרעיני בעזרת מומחים מצפון קוריאה, שמטרתו לייצר פלוטוניום, המרכיב העיקרי בפצצת ההאטום. לדבריה, ארה"ב זייפה את מסמכי המודיעין שברשותה.

סבא"א פתחה בחקירה לגבי סוריה מאז מאי האחרון, זמן קצר לאחר שוושינגטון העבירה את המידע המודיעיני שאספה לגבי האתר וחודשים לאחר שישראל הפציצה אותו וסוריה הספיקה לנקותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully