וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות העסקים שניפצו את תקרת הזכוכית

טלי גולדשטין

10.11.2008 / 19:04

ה-"וול סטריט ז'ורנל" דירג את חמישים הנשים שכדאי לשים אליהן לב במגזר העסקי האמריקאי. ברשימה יש גם ייצוג ישראלי

בנאום הפרישה שלה ביוני, התייחסה הילרי קלינטון לסוגייה החברתית של אפליית נשים בשוק העבודה ואמרה כי לא הצליחה "לנפץ את תקרת הזכוכית הגבוהה". עם זאת, קלינטון ציינה כי באמצעות התמודדותה לראשות המפלגה הדמוקרטית, היא יצרה 18 מיליון סדקים בתקרה הקשה. נשים מילאו תפקיד חשוב ומעצב במערכת הבחירות השנה, אך במגזר העסקי הדרך העומדת בפניהן ארוכה היא ורבה. נשים התקדמו מאד מבחינה מקצועית בשני העשורים האחרונים, אך מספרן בצמרת אמריקה התאגידית מדשדש בשנים האחרונות.

וול סטריט נחשבת לאחד ממעוזי אמריקה התאגידית הגברית המסורתית, למרות השינויים שחלים בה בשנים האחרונות. משנה לשנה צצות ועולות נשים בתפקידי צמרת כגון מנכ"ליות, סמנכ"ליות כספים, אנליסטיות בכירות, יושבות ראש של חברות ובנקי השקעות וכיוצא בזה. על רקע המשבר הכלכלי נפלו קורבן גם נשים מנהלות, כדוגמת זואי קרוז, נשיאה שותפה לשעבר של בנק ההשקעות ,"מורגן סטנלי" וסאלי קרווצ'ק, יו"ר ומנכ"לית לשעבר של חטיבת ניהול ההון בבנק ההשקעות "סיטי", שפוטרו מתפקידיהן. אך כמה כוכבות חדשות החלו לצוץ במקביל.

וגם כאן יש ייצוג ישראלי

אתר ה"וול סטריט ג'ורנל" דירג את חמישים הנשים שכדאי לשים אליהן לב במגזר העסקי האמריקאי ב-2009 . הראשונה ברשימה היא שילה בלייר, יו"ר Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC) - סוכנות הביטוח הממשלתית בארה"ב המבטחת פיקדונות של הבנקים עד מאה אלף דולר. בלייר מילאה תפקיד חשוב במשבר הדיור בארצות הברית במסגרת תפקידה. על רקע הספר הרב של עיקולי בתים, הבינה בלייר כי על הממשלה לנקוט באמצעים אגרסיביים בהרבה כדי לפתור את הבעיה העומדת במרכז המשבר הכלכלי. אמונתה של בלייר בחמלה כחלק מהתנהלות המחוקקים התחזקה לאור מראה המשפחות האמריקאיות הרבות שאיבדו את בתיהן.

במקום ה-19 מדורגת נשיאת "אורקל" הידועה היטב בקהילת העסקים בישראל – הלוא היא צפרה כץ. כץ בת ה-46, אחראית על הפעילות השוטפת של יצרנית תוכנות לעסקים הגדולה בעולם. כץ הנהיגה את החברה במהלך 50 רכישות בשנים האחרונות, לרבות עשר רכישות ב-2008 בלבד והיא ידועה בתור אשת עסקים ממולחת בעולם כולו.

לפי מחקר שנערך על ידי חברת המחקר "קטליסט", נשים מחזיקות ב-15.4% מהמשרות רמות הדרג, כגון סגן נשיא ומעלה הדורשות אישור של מועצת המנהלים, ב-500 החברות הגדולות באמריקה, הנכללות ברשימת Fortune 500. זאת לעומת 16.4% ב-2005. אחוז הנשים המנהלות חברות אלו עומד על 2.4%. יתרה מכך, 74 מבין 500 החברות לא מעסיקות אישה בתפקידים בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully