וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מניעת דלק לעזה - הפרת התחייבות לבג"ץ"

ניר יהב, ויהושע בריינר

10.11.2008 / 18:24

עמותת "גישה" דרשה מברק לבטל הגבלות על העברת דלק לעזה משום שמדובר בהפרת התחייבות לבג"ץ. גם הערב הפסקות חשמל ברצועה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

מקורות פלסטינים מדווחים הערב (שני) כי החשמל באזורים שונים בעיר עזה ובחלקים שונים ברצועה הופסק, וכתוצאה מכך ישנה עלטה באזורים אלו. מוקדם יותר הזהירו ברשות הפלסטינית כי אם לא יועבר דלק לשם הפעלת תחנת הכוח ברצועה, הם לא יוכלו לספק חשמל החל משעה שש בערב.

עמותת "גישה" שיגרה הערב מכתב דחוף לשר הביטחון אהוד ברק ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים, בו דרשה לחדש באופן מיידי את העברת הדלק וגז הבישול לרצועת עזה דרך מסוף נחל עוז. במכתב טענה העמותה כי בינואר 2008 התחייבה מערכת הביטחון בפני בג"ץ לאפשר להעביר כמות דלק וגז מוגבלת מדי שבוע לרצועה.

עו"ד ידין עילם, שכתב בשם עמותת "גישה" את המכתב, מחה בפני שר הביטחון על הפגיעה, לדבריו, בצרכים ההומניטריים של תושבי הרצועה. "בית המשפט העליון אישר את הגבלת המעבר של דלקים אל רצועת עזה כל עוד נשמר המינימום ההומניטרי אשר חריגה ממנו תותר באם ישנו איום קונקרטי על שלומם וביטחונם של העובדים במסוף נחל עוז. ההפסקה באספקת הדלקים אינה עולה בקנה אחד לא עם התחייבויותיכם בפני בית המשפט העליון ולא עם פסקי הדין של בית המשפט הנכבד ומטרתה היחידה הינה הענשת האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה", נכתב.

"שיבוש האספקה במטרה 'להעניש' 1.5 מיליון תושבי עזה - גברים, נשים וילדים - על מעשים שלא הם ביצעו - מנוגד לכללי המשפט הבינלאומי. כמו כן, שיבוש האספקה מפר את ההתחייבות שנמסרה לבית המשפט העליון, ולפיה מדינת ישראל לא תמנע אספקת הדלקים החיוניים לאוכלוסיה האזרחית בעזה", נכתב עוד. בשל זאת, דורשים ב"גישה" לבטל לאלתר את ההגבלות על העברת הדלק.

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו היום בעקבות הדיווחים בעזה כי "הדיבורים של גורמים ברצועת עזה לפיהם הם עומדים על סף משבר הומניטרי הם הצגה אחת גדולה. כבר היינו בסיפור הזה בפעם הקודמת שהמעברים נסגרו, ואין לנו ספק שחמאס ינצל את המצב לפרופוגנדה ויציג את הפלסטינים כמסכנים. בפועל אנחנו יודעים שלפלסטינים לא חסר דלק או חשמל, ובמידה ויהיה להם מחסור הם יכולים לנתב את הדלק הקיים לצרכים הומניטריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully