וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתפרעים בגדה שואבים השראה מיגאל עמיר"

פנחס וולף

10.11.2008 / 18:01

שר הביטחון נשא דברים בישיבה מיוחדת לזכרו של יצחק רבין בכנסת. לדבריו, "אין זה בלתי אפשרי שיתרחש עוד רצח פוליטי". נתניהו: "אסור לתת במה לרוצח עד סוף ימיו"

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שר הביטחון אהוד ברק נשא דברים הערב (שני) במליאת הכנסת בישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. ברק התייחס בנאומו לאלימות המתנחלים בגדה ואמר: "אם לא נאכוף את החוק, אין זה בלתי אפשרי שגם רצח פוליטי נוסף יתרחש".

לדברי ברק, "אסור לנו לטמון את הראש בחול. כל יושבי הבית הזה יישאו באחריות אם באזלת ידינו נאפשר הישנות אסון כזה במדינת ישראל". הוא הוסיף, כי "גם כיום יש פורעי חוק ששואבים דוגמא מיגאל עמיר". ברק התייחס בנאומו לנאומיו המפויסים של ראש הממשלה אהוד אולמרט ואמר, כי "טוב לראות בבית הזה היום חוזרים בתשובה שלא היו עם רבין בזמנו".

ברק גם התייחס להסתה שהובילה לרצח ואמר: "הרצח בוצע על ידי אדם בודד, אך הוא לא היה יכול להתבצע ללא ההקשר הסביבתי ואווירת ההסתה". לדבריו, "צריך לומר את האמת – מפלצת הקנאות שהובילה לרצח רבין עלולה להרים את ראשה על כל ראש ממשלה שיעז לקרב את ישראל לעבר שלום ויקבל את ההכרעות הקשות". ברק הוסיף ואמר כי "אי אפשר לסגת מדרך השלום, גם היא קשה ומסובכת. אנו נישפט בפני הדורות הבאים במה שעשינו ובמה שלא עשינו".

"נפעל ביד ברזל נגד מסיתים"

יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא גם הוא דברים בישיבת הכנסת ואמר : "ראש הממשלה יצחק רבין הקדיש את חייו לבטחון ישראל ולשלום והוא ראה חובה לעצמו לבחון את הסיכוי רווי הסיכונים ולסלול נתיב אל השלום הנכסף. גם כשהיינו חלוקים על דרכו חלקנו עמו את שאיפתנו להשגת שלום. כולנו, תומכים כיריבים לא הטלנו ספק בכוונותיו, בפועלו למען עמו ומולדתו".

נתניהו הוסיף כי "מנהיגים נבחנים בהצבת יעדים והשגתם אל מול המציאות המשתנה. רבין הקדיש מאמצים רבים לביטחון, ומעל לכל הוא הציב את יעד השלום. יעד שהושג במלואו עם ירדן. למרבה הצער עם התפשטות האיסלם הקיצוני לא הבשילו מאמצי השלום עם הפלסטינים. הביטחון והשלום חייבים להנחות אותנו במאמצנו לעתיד מדינת ישראל. יעדים אלו עוברים דרך שיח ציבורי, ואין לכך תחליף, אך אין תחליף לכך ששיח זה יהיה מבוסס על החלטת הרוב. אסור לקבל את הקריאות היום לפגוע בחיילי צה"ל. יש להוקיע בעוצמה התבטאויות משלוחות רסן. נפעל ביד ברזל נגד פורעים ומסיתים, ולא ניתן לאיש לפגוע בחייל ובשוטר".

נתניהו התייחס בנאומו לראיונות העיתונאים שקיים רוצחו של רבין יגאל עמיר ואמר כי "רוצחו של רבין עבר על האיסור הנורא מכל. הוא פצע את הדמוקרטיה הישראלית והתנקש בראש הממשלה שנבחר. אסור לתת לרוצחים פתחון פה. קולם אינו לגיטימי, אסור לתת לרוצחו של רבין במה עד יומו האחרון, "ילדי ישראל שיגיעו השנה למצוות לא הכירו את יצחק רבין והם אינם צריכים לשמוע את הגיגיו ההזויים של הרוצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully