וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה לפי צ'אבס: מאיים על האופוזיציה

טלי גולדשטין

10.11.2008 / 18:42

נשיא ונצואלה שוב הפריח איומים לאוויר כשאמר שיציב טנקים ברחובות המדינה אם מפלגתו תפסיד בבחירות המקומיות בסוף החודש

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס הזהיר בשבת כי הוא שוקל להציב טנקים ברחובות המדינה אם המתמודדים מטעם המפלגה הסוציאליסטית, שבראשה הוא עומד, יפסידו בבחירות המחוזיות שיתקיימו החודש במדינה. צ'אבס צפוי לאבד שליטה בכמה מחוזות וערים מרכזיים בבחירות הארציות ב-23 בנובמבר לתפקידי המושלים וראשי העיריות.

במחוז קרבובו, בו בעל בריתו של צ'אבס ומנחה תוכניות אירוח לשעבר עומד בפני איבוד תפקיד המושל, אמר צ'אבס לפעילי המפלגה כי האופוזיציה בוונצואלה מקווה לזכות במושבים במטרה להפילו מתפקיד הנשיא. לדבריו, אם תרחיש זה יתממש, הוא שוקל להציב טנקים במטרה "להגן על העם". "אם תתנו לאוליגרכיה לשוב לשלטון, אולי אשלח טנקים להגן על הממשלה", אמר.

בשבועות האחרונים, אחד מקציני הצבא איים לכלוא את מנהיג האופוזיציה המוביל מנואל רוסלס, המואשם על ידי הממשלה בשחיתות וברקימת מזימה להורגו. צ'אבס נוהג פעמים רבות לנקוט ברטוריקה מאיימת כטקטיקה לגרום לפעילי המפלגה להצביע. עם זאת הוא לעיתים רחוקות מממש את האיומים שהוא משמיע.

דוגמה יוצאת דופן לאיום אותו מימש צ'אבס היתה בספטמבר, כשהנשיא הוונצואלי סילק את שגריר ארצות הברית מהמדינה על רקע החשדות כי הממשלה האמריקאית מנסה להפילו. במרץ האחרון, הורה צ'אבס לשלוח טנקים לגבול עם קולומביה לאחר שממשלתה תקפה לוחמי גרילה באקוודור הסמוכה.

צ'אבס נבחר לתפקיד לפני עשר שנים. הוא ובעלי בריתו ניצחו בכל מערכת בחירות מאז עד שנה שעברה, כשהפסידו במשאל עם שמטרתו היתה ליישם רפורמות בחוקה שירחיבו את סמכויות הנשיא. מאז התבוסה, הדגיש צ'אבס את החשיבות של הבחירות הקרבות. הפסדים נרחבים יחלישו את מעמדו לקראת משאל עם חדש שהוא צפוי לערוך ושאמור לאפשר לו לרוץ לכהונה נוספת. בבחירות ב-2002, ניצחו בעלי בריתו של צ'אבס ב-22 מתוך 24 המחוזות, הנקראים גם מדינות, בוונצואלה. לפי סקרים, החודש הם צפויים להפסיד בשלוש-שמונה מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully