וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

י-ם מתעוררת לתמונות מועמדות על האוטובוסים

פנחס וולף

10.11.2008 / 17:22

אגד לא הסכימה לפרסם תמונות של נשים המתמודדות מטעם רשימת "התעוררות" למועצת העירייה. בג"ץ חייב את פרסום התמונות

בג"ץ חייב היום (שני) את חברת האוטובוסים "אגד" לאפשר פרסום של נשים מרשימת "התעוררות ירושלמים" המתמודדת למועצת העיר על גבי האוטובוסים של החברה. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישה יו"ר הרשימה, רחל עזריה.

בעתירה נטען כי הרשימה ביקשה לפרסם מודעות בחירות הנושאות את תצלומי המתמודדים והמתמודדות מטעמה באמצעות חברת כנען (זכיינית הפרסום) על גבי האוטובוסים העירוניים של חברת אגד. משסירבה חברת כנען לפרסם את המודעות האמורות בתואנה כי קיים איסור גורף של חברת אגד באשר לפרסום תמונות של נשים בשטחי הפרסום האמורים, פנתה העותרת אל יו"ר ועדת הבחירות.

העותרת טענה כי גם יו"ר ועדת הבחירות השופט אליעזר ריבלין, סירב להורות על פרסום המודעות. "לפיכך", נכתב בעתירה, "העותרת עומדת בפני שוקת שבורה. כל המערכת אשר אמורה לפתור בעיות כאלה בדיוק טרם הבחירות הכזיבה. העותרת ניסתה למצות את ההליכים טרם פניה לבית משפט נכבד זה, אך נתקלה בהתנהלות איטית אשר לא מאפשרת לה לקבל סעד אפקטיבי עוד קודם לבחירות".

חברת כנען הודיעה לבג"ץ בתשובה לעתירה כי היא איננה רואה בעיה בפרסום נשים על האוטובוסים של חברת אגד. השופט אדמונד לוי פסק כי בשעות הקרובות, חלה חובה לפרסם את המודעות על האוטובוסים בבירה. לדבריו, "בא כוחה של כנען הודיע כי שולחתו תעשה מאמצים כדי שבשעות הקרובות יופיעו כרזות של העותרת על אוטובוסים, אנו מברכים על הצהרה זו, ציפיית בית המשפט היא שמאמצים אלה לא יסתיימו במלל, אלא יישאו פירות של ממש נוכח התרשמותנו כי העתירה נשנעת על עילה מוצקה".

לאחר פסיקת בג"ץ נמסר מתנועת "התעוררות ירושלמים" כי "בזאת תרמה רשימת 'התעוררות ירושלמים' למאבק למען שוויון זכויות נשים במדינת ישראל. בפסק דין זה תיקן בג"ץ עוולה חמורה במערכת הבחירות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully