וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הרעילה למוות את יאסר ערפאת?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.11.2008 / 16:00

אחיינו של יו"ר הרשות המנוח הבטיח כי בקרוב יוודע דבר מותו של ערפאת: "ישראל נקטה בצעדים מכוונים כדי להיפטר מההנהגה הפלסטינית"

אחיינו של יאסר ערפאת טוען כי ישראל הרעילה את דודו וכי בקרוב יצטבר מספיק מידע שיוכיח זאת. האחיין, נאסר אל-קדווה, שכיהן בעבר כשגריר הרשות הפלסטינית באו"ם וכיום מכהן כיושב ראש המוסד למורשת ערפאת, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "בקרוב יוודע דבר מותו של יאסר ערפאת".

"בכל יום אנו עדים לסימנים לפיהם ערפאת חוסל לאחר שהורעל וייתכן שתוך שנה או שנתיים תתברר האמת סביב אופן הרעלתו", הוסיף אל-קדווה. לדבריו, "עד כה אין הוכחה חותכת בנוגע לדרך שבה מת ערפאת, אולם אנו אוספים מידע ומנתחים אותו, שכן גילוי האמת מאחורי מותו היא אחריות אישית ולאומית".

לדברי אל-קדווה, מה שברור הוא שישראל עומדת מאחורי חיסולו של ערפאת. "ישראל נקטה בצעדים מכוונים כדי להיפטר מההנהגה הפוליטית של העם הפלסטיני. היו דיבורים על הרעלתו עוד לפני שחלה. ישראל הטילה עליו מצור ברוטאלי במשך זמן ארוך, שבגללו הוא חי בתנאים קשים מאד".

הסיבה המדויקת למותו של ערפאת ב-11 בנובמבר 2004 נותרה עד היום בלתי ידועה, אולם מספר מנהיגים פלסטינים טענו וממשיכים לטעון כי הוא הורעל על ידי ישראל, שמכחישה זאת נחרצות. מחר יציינו ברשות הפלסטינית ארבע שנים למותו של ערפאת בטקס השתתפות אלפי בני אדם, ביניהם בכירי הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully