וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר באוניברסיטאות ימשיך בשביתות

נעמה טלמור

10.11.2008 / 15:21

במחאה על אי קיום ההסכם לשיפור תנאיו יקיים הסגל הזוטר שביתות אזהרה באוניברסיטאות. האיום בשביתה כללית נדחה בשבועיים

הסגל האקדמי הזוטר ישוב מחר (שלישי) לנקוט בשביתות אזהרה באוניברסיטאות ברחבי הארץ, אך בינתיים לא יחריף את המאבק לכדי שביתה כללית. הסגל הזוטר מוחה על כך שטרם יושמו עקרונות שסוכמו עם נציגיו לפני חמישה חודשים בדבר שיפור רחב היקף בתנאיהם הסוציאליים ובתנאי המורים מן החוץ. מחר ישבות הסגל הזוטר באוניברסיטת בר-אילן בין 12:00 ל-14:00, ביום רביעי ישבות באותן שעות הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית בירושלים. ביום חמישי יושבתו באותן השעות שיעורי הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה. באוניברסיטת תל אביב קיים הסגל הזוטר שביתת אזהרה בשבוע שעבר.

במהלך השביתות יקיימו נציגי הסגל אסיפות הסברה. "על האוניברסיטאות ליישם לאלתר את הסכם השכר החדש", אמר ד"ר דניאל מישורי, ראש צוות המו"מ של הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, "אם הסגל ייאלץ לשבות, אזי נשיאי האוניברסיטאות, שלא השכילו לעמוד בהבטחותיהם, ייאלצו להסביר את מחדליהם לחברי הסגל והסטודנטים". שי מלצר, סגן יו"ר הפורום, אמר כי "ראשי האוניברסיטאות אינם מקיימים את ההסכם, בעוד משכורותיהם שלהם וההסכם עם הסגל הבכיר נמשכים כרגיל. לא נוכל לעבור על כך לסדר היום".

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופסור מנחם מגידור פנה אתמול במכתב ליו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר, שיאון קורן, וביקש ארכה של שבועיים לפני שיוחרף מאבק הסגל לכדי שביתה כללית. בתגובה, הודיע הסגל הזוטר כי הוא מקפיא את החרפת המאבק עד ל-23 בנובמבר, למעט אסיפות האזהרה המתוכננות. מגידור כתב כי "אנו רואים עצמנו מחויבים להסכם ובכוונתנו ליישמו במהירות האפשרית, מיד לאחר אישורו, לו אנו מצפים בקרוב".

הסגל הזוטר ומורים מן החוץ מועסקים 8-10 חודשים בשנה. בסיום התקופה הם מפוטרים ומועסקים מחדש מדי שנה. בנוסף לאי-יישום ההסכם לשיפור תנאיהם, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת חיפה אף פוטרו מורים רבים מן החוץ, ואוניברסיטת ת"א קיצצה את המלגות שניתנות ללומדים לתארים מתקדמים.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, גיל גולדנברג, אמר כי "ציבור הסטודנטים בישראל לא יוכל לסבול פגיעה נוספת גם בשנת הלימודים הנוכחית. על הנהלת האוניברסיטאות ופקידי האוצר לכבד את ההסכמים שנחתמו".

לפני כשבועיים, על רקע איומי ראשי האוניברסיטאות שלא לפתוח את שנת הלימודים, הכריע ראש הממשלה אהוד אולמרט במשבר והורה לאוצר להעביר סכום כולל של 515 מיליון שקלים לאוניברסיטאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully