וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיבא מתעקשים: הסלולרי מציל חיים

נעמה טלמור

10.11.2008 / 14:42

על רקע האזהרות מפני שימוש בסלולרי, ראשי ביה"ח קיימו מסיבת עיתונאים משותפת עם סלקום. "הסלולרי מסייע בהנחיית טיפול רפואי"

שלושה חודשים לאחר שמשרד הבריאות פרסם אזהרות חמורות מפני השימוש בטלפון הסלולרי, כינסו היום (שני) בית החולים "שיבא" בתל השומר וחברת הסלולר "סלקום" מסיבת עיתונאים משותפת, שכותרתה "הטלפון הסלולרי מציל חיים". בית החולים דיווח כי רשם הצלחה בניסוי ייחודי שמטרתו היתה לבדוק "את משמעות האינטגרציה של רשת סלולרית מהירה בשירות שניתן על ידי המחלקה, על עבודת הצוות ועל הטיפול הרפואי שניתן למבקרים במיון". בעיבוד התוצאות נמצא שב-47% מהמקרים, הרופא הבכיר תרם לשינוי כלשהו בהנחיה הטיפולית בסיוע המכשיר הסלולרי ובכמחצית ממקרים אלה היתה זו תרומה משמעותית.

מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופ' זאב רוטשטיין, אמר כי "הניסוי מוכיח כי הטכנולוגיה הסלולרית מסוגלת להביא את הרופא המומחה לזירה, באופן בו הוא משפר את איכות הטיפול מרחוק. המרכז הרפואי "שיבא" סולל דרך הפעם בשילוב עם חברת הסלולר באופן בו תהיה נוכחות וירטואלית קבועה של בכיר בזמן אמיתי ובמקום הקריטי לטיפול בחולה".

מסיבת העיתונאים מעוררת הפתעה על רקע האזהרות האחרונות שפרסם משרד הבריאות מפני השימוש בטלפונים סלולריים. האזהרות נוסחו לאור פרסומי הביניים של מחקר חדש המתנהל באוניברביטת פיטסבורג שבארה"ב, לפיו השימוש בטלפון סלולרי עלול להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן המוח.

בין ההנחיות של משרד הבריאות, הומלץ להשתמש ברמקול או בדיבורית אישית או באוזנייה שאינה אלחוטית בזמן השיחה, להרחיק את הטלפון הסלולרי מהגוף, לא לשאת אותו בחגורת מכנסיים, בכיס או על הצוואר ולצמצם במידת האפשר את חשיפת הילדים לטלפונים סלולריים. עם זאת, במשרד הבריאות הדגישו כי אין כיום כל מידע מהימן אודות ההשפעות המדויקות של הקרינה הסלולרית על בריאות המשתמשים, אך במקביל אכן נחקר התחום.

מחקר על סכנות הסלולרי מנוהל בשיבא

באופן פרדוקסלי, המחקר אודות השפעות הטלפונים הסלולרי בישראל מתנהל דווקא בבית החולים "שיבא, על ידי ד"ר סיגל סדצקי, מנהלת היחדה לאפידמיולוגיה של הסרטן של קרינה במכון גרטנר בבית החולים. "מה שהביא להנחיות הללו של משרד הבריאות הינו פרסום של מחקרים שמתחילים להראות תוצאות של נזקים אפשריים לאחר עשר שנות שימוש", אמרה ד"ר סדצקי עם פרסום האזהרות. "לכן יש לנקוט משנה זהירות דווקא בילדים".

המחקר אמנם טרם הסתיים, אך כבר ניתן לומר כי שימוש מתמשך בטלפונים הניידים גורם לעליית הסיכון להתפתחות גידולים בבלוטת הרוק. סיכון זה בולט בעיקר בקרב אנשים, המדברים לאורך זמן ובאינטנסיביות במכשיר הסלולרי, וכן בקרב משתמשים המתגוררים באזורים בהם קיים מיעוט יחסי של אנטנות.

רוטשטיין אמר במסיבת העיתונאים "אנחנו חושפים יישום חדש של טלפון סלולרי שהיישום עצמו יכול לשפר את מצב החולים ואף להציל חיים ולא מבטל כל אזהרה של משרד הבריאות". רוטשטיין הבהיר, כי "זה לא בא להחליף את זה, אלא שלטלפונים סלולריים יש עוד פנים. באשר לקרינה סלולרית, יכולה להיות השפעה של שימוש רב בטלפונים והצבענו על כך".

ממשרד הבריאות נמסר, כי עמדת משרד הבריאות עומדת בעינה לגבי אזהרותינו בעניין, ועמדתנו מפורסמת באתר האינטרנט של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully