וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל, שפר הצבעתך!

יהושע בריינר

10.11.2008 / 18:10

בצה"ל הבחירות המוניציפליות כבר החלו. המטרה: להגיע לכל בסיס ומוצב. "אחרון החיילים יוכל להצביע. הקמנו חמ"ל צבאי בירושלים"

הבחירות המוניציפליות יתקיימו רק מחר (שלישי), אבל בצה"ל כבר החלו את ההצבעה: כ-80 יחידות צבאיות, רובן קרביות, החלו כבר אתמול להצביע בבחירות המקומיות בבסיסיהן. זאת, מכיוון שהחיילים לא יוכלו להצביע ביום הבחירות מסיבות מבצעיות. לקראת הבחירות מונה קצין בחירות ראשי בדרגת אל"מ, וצה"ל יפרוס כ-750 קלפיות בבסיסיו ברחבי הארץ. קולות החיילים צפויים להיות האחרונים להיספר, ועשויים להכריע את הכף בחלק מהרשויות. מסיבות של ביטחון מידע לא ניתן לחשוף כמה חיילים צפויים להצביע, אך אחוז ההצבעה של החיילים עומד על כ-35%, בדומה לאחוזי ההצבעה בקרב האזרחים.

"המטרה שלנו היא שלכל חייל תהיה את האפשרות לממש את זכותו הדמוקרטית להצביע", אמרה לוואלה! חדשות סגנית קצין הבחירות הראשי סא"ל ארמונה ברוך. כבר אתמול החלו בצה"ל לפעול כמה קלפיות ניידות שנעות ברכבים צבאיים בין המוצבים בגזרות השונות. והמפקדים עצרו את הפעילות למספר שעות על מנת לאפשר לחיילים להצביע. מכיוון שכל חייל מצביע עבור רשות שונה, בקלפיות נמצא ספר המכיל את כל רשימות המועמדים לראשות הרשות וכן רשימת המפלגות המתמודדות למועצות. החיילים אמורים לרשום בכתב ידם בשני טפסים שונים את הצבעתם, שתועבר עם תום יום הבחירות לוועדת הבחירות ברשות המקומית, שם תיספר.

למשרתים במוצבים רחוקים, שאין באפשרותם להגיע לבסיסים ולהצביע, הכינו בצה"ל קלפי נישאת מיוחדת, שתינשא במקרה הצורך על גבו של חייל. עם זאת, לדברי סא"ל ברוך, לא ייעשה שימוש בקלפי בבחירות הנוכחיות. בצה"ל אומרים כי חיילים המשרתים קרוב לביתם, יוכלו, במידת האפשר, להצביע בקלפי הרגילה.

ועדות הקלפי הצבאיות מורכבות משני חיילים בשירות חובה, כאשר הוותיק מביניהם משמש כיו"ר, והצעיר כחבר. בצה"ל מזהירים מפני הצבעות כפולות, תופעה שאירעה בעבר, ומזכירים כי מדובר בעבירה חמורה על החוק. "אחרון החיילים יוכל להצביע במידה שירצה, ואנו מקווים שלא יהיו בעיות. על מנת לשלוט במצב הקמנו חמ"ל צבאי בבנייני האומה, לשם יגיעו בסוף יום הבחירות כל ההצבעות", סיכמה סא"ל ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully