וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ נמשך בצל איום השביתה באוניברסיטאות

נעמה טלמור

10.11.2008 / 12:40

האוצר ונציגי אוניברסיטאות דנו במשבר, לאחר בקשת יו"ר ועדת הכספים. הות"ת: "היתה פגישה חיובית ועניינית". איום השביתה לא הוסר

בתום פגישתם הבוקר (שני) של נציגי האוצר, חברי הוועדה לתכנון ותקצוב באוניברסיטאות (ות"ת) ונציגי ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) אמרו נציגי הות"ת כי "הפגישה היתה חיובית ועניינית". עם זאת, איום השביתה טרם הוסר. המשא ומתן צפוי להימשך ביום רביעי.

כאמור, הבוקר נועדו הצדדים במטרה לסיים את המשבר במערכת ההשכלה הגבוהה ולהסיר את איום השביתה. זאת, על פי בקשת יו"ר ועדת הכספים הח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (העבודה). קודם לכן דנה ועדת הכספים באי-העברת 515 מיליון שקלים שהובטחו לאוניברסיטאות על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט.

"האוצר מתנהל כאילו היה מדינה זרה ולא ידידותית וזו לא הפעם הראשונה", אמר במהלך הדיון צבי הכהן, יו"ר ארגון הסגל הבכיר הארצי. נציגי האוצר בוועדה טענו כי בכוונתם לכבד במלואה את החלטת אולמרט, אך הודיעו כי לא יעשו כן עד שיווכחו שהאוניברסיטאות פועלות בצורה מסודרת.

יו"ר הוועדה ברוורמן תקף את רם בלניקוב, הממונה על התקציבים באוצר: "ובימים ההם אין מלך בישראל , איש הישר בעיניו יעשה. זו רמאות ואחיזת עיניים. ראש הממשלה החליט ואין ביצוע". האוניברסיטאות מאיימות להשבית את הלימודים אם לא יועברו הכספים. יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופסור מנחם מגידור הפיץ אתמול מכתב בקרב הסגל האקדמי באוניברסיטה העברית, בו הוא מדגיש כי הכסף שהובטח טרם הועבר ועל כן איום השביתה נותר בעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully