וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ עם סוריה: "הכדור במגרש הישראלי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.11.2008 / 10:16

שר החוץ הסורי אמר כי אין עדיין בסיס מוצק למו"מ ישיר עם ישראל. קרא לאובמה ולרם עמנואל לפעול לנסיגה ישראלית מהגולן

"איננו נמצאים עדיין בשלב של בניית בסיס מוצק לפתוח במשא ומתן ישיר. הכדור במגרש הישראלי, והישראלים יודעים היטב מה עליהם לעשות". כך אמר היום (שני) שר החוץ הסורי וואליד מועלם בראיון שהעניק לעיתון קטארי. מועלם נשאל גם מה יעלה בגורל המשא ומתן אם תיבחר ממשלת ימין. "סוריה ניהלה משא ומתן עם הממשלות של שמיר, רבין, פרס, נתניהו, ברק ואולמרט. כולם יודעים מהן הזכויות של סוריה, אם ברצונם לעשות שלום".

שר החוץ הסורי נשאל על בחירתו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב והמשמעויות של בחירה זו לארצו. "תקופת שלטונו של אובמה תהיה בלי ספק שונה מתקופת שלטונו של בוש מסיבה אחת פשוטה: אובמה ניצח בבחירות בגלל כישלון מדיניות הפנים והחוץ של בוש. אנו מקווים שאחת מהמשימות בראש סדר העדיפויות של ממשל אובמה תהיה כינון שלום צודק וכולל באזור. הערבים מוכנים לכך, ועלינו לבדוק אם ישראל רוצה בכך".

מועלם נשאל אם מינויו של רם עמנואל לתפקיד ראש הסגל של הבית הלבן יועיל בעתיד לישראל. "אם האמריקאים והישראלים יבינו שהאינטרס של ישראל וביטחונה לא יושגו אלא בנסיגה מהאדמות הערבית הכבושות והבטחת זכויותיו של העם הפלסטיני, עמנואל ואלו שיעבדו בממשל אובמה ישקיעו את מאמציהם למען שלום צודק וכולל".

מועלם הוסיף כי ארצו תפתח מחדש את בית הספר ומרכז התרבות האמריקאים שסגרה בעקבות התקיפה האמריקאית בסוריה לפני שבועיים, אם ממשל אובמה ינקוט במדיניות שונה ממדיניותו של בוש "ויפתח במגעים רציניים עם סוריה", כלשונו. כך, לטענת מועלם, יהיה ניתן לשפר את היחסים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully