וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: 13 שנות מאסר לתוקף איטה פוגל

קובי מנדל

10.11.2008 / 9:44

סטפן בוריסביצ'ו בן 20 הודה בתקיפה במסגרת הסדר טיעון. הנאשם הביע חרטה, אך אמר: "הודיתי בלית ברירה, התקשורת שפטה אותי"

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (שני) את הנאשם המרכזי בפרשת תקיפתה של הקשישה איטה פוגל בינואר 2007 בחיפה. במסגרת הסדר טיעון שהגיעו אליו הצדדים, הודה סטפן בוריסביצ'ו בעבירות המיוחסות לו ובית המשפט צפוי לגזור עליו 13 שנות מאסר בפועל. עם סיום הדיון אמר הנאשם לוואלה! חדשות כי הודה כיוון שלא היתה לו ברירה, והוסיף כי "חבריי העידו נגדי וגם התקשורת שפטה אותי והפכה אותי לנאשם המרכזי בפרשה. אני מביע צער ומבקש את סליחתה של פוגל". בינואר יגזור השופט אילן שיף את דינו של בוריסביצ'ו, לאחר שישמע חוות דעת מקצין מבחן, מאחר שלנאשם טרם מלאו 21 שנים.

הקשישה שהותקפה נכחה בבית המשפט יחד עם בתה ואמרה כי "הסדר הטיעון הובא לידיעתי לפני שהוגש לבית המשפט והבעתי את הסכמתי. אני לא סולחת לנאשם המרכזי. אני לא הייתי חיילת ולא היה לי רובה להילחם מול שלושה בבת אחת זה בלתי אפשרי. העונש שהנאשם קיבל הוא טוב ואחרים צריכים ללמוד שאם הם עושים מעשה כזה לזקנים או למישהו אחר, שילמדו שזה לא הולך בקלות".

התובעת במשפט, עורכת הדין מעין צור, הסבירה את הסדר הטיעון, ואמרה כי "הנאשם שינה את עמדתו והיה מוכן להודות באישומים המרכזיים וזה הרקע להסדר הטיעון. מדובר בהסדר שלא בא בחלל ריק והוא לא הנאשם הראשון שנשפט בפרשה. יש כבר רמת ענישה בתיק שנקבעה על ידי בית המשפט העליון".

עו"ד רונן חליוה שייצג את הנאשם אמר כי "סעיפים מרכזיים בכתב האישום בוטלו במסגרת הסדר הטיעון ובעקבות כך המלצתי למרשי להודות על חלקו בפרשה".

העליון החמיר בענישת התוקפים

לפני כחודשיים נגזרו על לירן הוברט, בן 26 מחיפה, עשר שנות מאסר בפועל ושנתיים תנאי בגין תקיפת פוגל. הוברט הורשע אף הוא במסגרת הסדר טיעון. כמו כן, חוייב הוברט לפצות את פוגל בסכום של 17 אלף שקלים.

אריק שכטר, שהורשע ראשון בפרשה, נדון ל-11 שנות מאסר, אך בית המשפט העליון החמיר בעונשו במסגרת ערעור שהוגש, וקבע שהוא ירצה 13 שנות מאסר.

התוקפים הגיעו לביתה של פוגל בינואר 2007, לאחר שחשבו כי בביתה נמצא סכום גדול של כסף. הם הורידו את מפסק החשמל ועם יציאתה לחדר המדרגות התנפלו עליה ודחפו אותה לתוך הדירה. עוד עולה כי אחד מהם חסם את פיה בסרט דביק, הכה אותה ושפך עליה אקונומיקה לאחר שלא נמצא בביתה כסף. בהמשך הרטיבו אותה במים והצמידו לגופה שוקר חשמלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully