וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות אפריקה מתערבות בלחימה בקונגו

עידן דורנר

10.11.2008 / 9:44

הודיעו כי ישלחו כוחות שיסייעו לצבא קונגו במלחמה במורדים. שמועות על כך שחיילים מאנגולה ומרואנדה כבר לוקחים חלק בקרבות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)


מנהיג המורדים בקונגו הגנרל לאורן נקונדה אמר היום (שני) כי הוא מוכן להילחם בצבאות הזרים ובכוחות שמירת השלום אם ייכנסו לשטחה של קונגו ויתמכו בצבא קונגו ובבעלי בריתו.

נקונדה אמר את הדברים לאחר שמדינות אפריקה הודיעו כי הן מוכנות לשלוח כוח צבאי לקונגו בניסיון לייצב את המצב במדינה, הנמצאת במלחמה. "קהילת הפיתוח הדרום אפריקאית" (SADC) אף הודיעה כי ישלח יועצים צבאיים כדי לעזור לממשלת קונגו להשתלט על המצב.

היום פרצו קרבות בודדים בין כוחות המורדים של נקונדה לבין חיילי צבא קונגו באזור צפון קיבו, למרות קריאות של מנהיגים אפריקאים להפסקת אש. הקרבות מוצתים על ידי גורמים הנמצאים מחוץ לקונגו. רואנדה, שפלשה פעמיים בעבר לקונגו, מואשמת בתמיכה בנקונדה ומקינשסה הבירה פנו לאנגולה, שתמכה במלחמה בקונגו, לעזרה.

צבאה החלש והלא–מאורגן של קונגו הובס בשבוע שעבר על ידי כוחותיו של נקונדה, אך לאחרונה החלו להופיע בצפון קיבו חיילים מאורגנים דוברי פורטוגזית שהגבירו את השמועות לפיהן אנגולה שלחה את חייליה למדינה.

חידוש הלחימה שם קץ לסיוע

לאחר שנקונדה הכריז על הפסקת אש בשבוע שעבר, כמה עובדי סיוע הצליחו להגיע לפליטים ולסייע להם בשטחים שנכבשו על ידי המורדים. עם זאת, חידוש הלחימה השבוע שם לכך קץ. עובדי האו"ם מסרו כי אתמול אירעו עימותים בשלושה חלקים בצפון מחוז קיבו, האזור בו התחיל נקונדה את מלחמתו בת ארבע השנים.

נקונדה סירב ב-2003 לחתום על הסכם שיסיים את חמש שנות מלחמת האזרחים בקונגו. הוא טען כי המרד שלו מוצדק מאחר שהוא מגן על אחיו משבט הטוטסי מהתקפות של שבט ההוטו מרואנדה. בני שבט ההוטו הגיעו לקונגו לאחר רצח העם ברואנדה ב-1994. עתה מאיים נקונדה לכבוש את קינשסה, עיר הבירה של קונגו .

  • עוד באותו נושא:
  • קונגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully