וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתכונן למהפך: ישנה את החלטות בוש

עידן דורנר

10.11.2008 / 10:28

ראש צוות העברת השלטון הודיע כי מדיניות בוש בנושאים רבים לא תואמת את השקפותיו של אובמה. השניים ייפגשו היום בבית הלבן

נשיאה הנבחר של ארה"ב ברק אובמה יפעל לשנות את מדיניות הנשיא ג'ורג' בוש כשייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר. כך אמר היום (שני) ראש הצוות של אובמה להעברת השלטון ג'ון פודסטה. פודסטה הוסיף, כי החלטות בוש בנושאים כגון איסור על מחקר בתאי גזע עובריים וקידוחי נפט אינן עולות בקנה אחד עם השקפותיו של אובמה. לדבריו, אין צורך באישור הקונגרס לשינוי ההחלטות.

אובמה ובוש ייפגשו היום בבית הלבן, לראשונה מאז הבחירות לנשיאות. הנשיא היוצא ורעייתו, לורה בוש, יערכו סיור לנשיא הנבחר, לרעייתו מישל אובמה ולשתי בנותיהן סשה ומלייה, ויראו להם את הבית בו הם צפויים להתגורר בשנים הקרובות. בנוסף, בוש צפוי לדון עם אובמה בעניינים כלכליים וביטחוניים שעליהם הוא יופקד באופן רשמי עם השבעתו לתפקיד, ב-20 בינואר.

לאחר בחירתו של אובמה, הורה בוש לעוזריו להבטיח מעבר שלטוני חלק לידי הנשיא החדש. "העברה שקטה של השלטון היא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה", אמר בוש בנאום בגן הוורדים, "והדאגה להעבירו בצורה חלקה ככל הניתן היא בראש סדר העדיפויות שלי בימים שנותרו לי לכהן כנשיא".

בוש גם הדגיש בדבריו את האתגרים שבפניהם ניצב אובמה. "אנו צריכים להתמודד עם אתגרים כלכליים שלא יאפשרו לנשיא חדש לשקוט על שמריו", אמר לעובדיו. "זאת הפעם הראשונה זה ארבעה עשורים", המשיך, "שנשיאים מתחלפים בעת מלחמה. אנו נאבקים בקיצונים אלימים שנחושים לתקוף אותנו יותר מכל דבר אחר הם ירצו לנצל את תקופת השינוים הזאת כדי להזיק לעם האמריקאי".

בתוך כך, רם עמנואל, שישמש כראש סגל הבית הלבן בממשל אובמה, הבהיר אתמול כי המשבר הכלכלי העולמי ושתי המלחמות שבהן מעורבת ארצו יעמדו בראש סדר העדיפויות של הממשל החדש. בראיונות לרשתות הטלוויזיה CBS ו-ABC הוא אף קרא לרפובליקנים ליטול חלק בגיבוש הרעיונות לטיפול באתגרים שעומדים בפני ארה"ב. "הבחירות הסתיימו", אמר, "וכעת מתחיל המסע לפתרון בעיות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully