וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב ההומניטרי בקונגו - קטסטרופה"

9.11.2008 / 22:48

האו"ם מסר כי מחסניו "הגיעו לרמה מסוכנת". מטוסי סיוע נחתו בקונגו, על רקע הימשכות הלחימה. כמיליון פליטים נמלטו מבתיהם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

מספר מטוסים הנושאים ציוד ואספקה הגיעו מאירופה ונחתו היום (ראשון) בשדה התעופה של גומה בקונגו. הגנרל לורן נקונדה, מנהיג המורדים משבט הטוטסי, וחיילים של הממשלה בקונגו המשיכו היום להילחם בחלקים שונים בצפון המדינה, למרות הקריאות ממנהיגי האזור לחתום על הסכם הפסקת אש. הלחימה מציבה מכשולים בפני צוותי הסיוע ההומניטרי, המנסים לעזור לעשרות אלפי הפליטים שנמלטו מבתיהם במהלך השבועיים האחרונים על רקע האלימות הגוברת. האו"ם כינה את המצב ההומניטרי באזור "קטסטרופה".

בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה התכנסה פסגה של מנהיגי דרום אפריקה. בפסגה נשמעה קריאה להגיע להפסקת אש אזורית על מנת לאפשר לעובדי הסיוע לעזור למיליון העקורים. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הפציר בצדדים לשים קץ לאלימות.

לאחר שנקונדה הכריז על הפסקת אש בשבוע שעבר, כמה עובדי סיוע הצליחו להגיע לפליטים ולסייע להם בשטחים שנכבשו על ידי המורדים. עם זאת, חידוש הלחימה השבוע שם לכך קץ. עובדי האו"ם מסרו כי הבוקר אירעו עימותים בשלושה חלקים בצפון מחוז קיבו, האזור בו התחיל נקונדה את מלחמתו בת ארבע השנים. נקונדה סירב ב-2003 לחתום על הסכם שיסיים את חמש שנות מלחמת האזרחים בקונגו. הוא טען כי המרד שלו מוצדק מאחר שהוא מגן על אחיו משבט הטוטסי מהתקפות של שבט ההוטו מרואנדה. בני שבט ההוטו הגיעו לקונגו לאחר רצח העם ברואנדה ב-1994. עתה מאיים נקונדה לכבוש את קינשסה, עיר הבירה של קונגו .

הצבא החלש והשברירי של קונגו התפרק במהלך ההתקדמות של מורדי נקונדה בשבוע שעבר. לאור המצב, הגיעה לאזור תגבורת של חיילים, חלקם הגיעו מהמדינה המערב אפריקאית אנגולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully