וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקסאמים: ברק שוקל הכנסת דלק לרצועה

ניר יהב ויהושע בריינר

10.11.2008 / 7:41

על רקע המחסור בדלק לתחנות כוח בעזה, יקיים הבוקר שר הביטחון דיון בשאלה אם להתיר הכנסת דלק. אמש נפלה רקטת קסאם במערב הנגב. לא היו נפגעים

מעברי הגבול לרצועת עזה יישארו סגורים גם היום (שני) בשל הפרת הרגיעה בימים האחרונים וירי רקטות קסאם לעבר שטח ישראל. כך הורה אמש שר הביטחון אהוד ברק. עם זאת, בשל המחסור בדלק ששורר בעזה, מערכת הביטחון שוקלת להתיר הכנסת דלק לרצועה דרך מסוף הדלקים בנחל עוז. הבוקר יקיים ברק הערכת מצב בנושא זה עם גורמי בטחון, ובסיומה יוחלט אם לאפשר את הכנסת הדלק.

מספר אזורים ברחבי הרצועה סבלו אתמול מהפסקות חשמל בשל המחסור בדלק לתחנת הכוח. מדיווחים ברצועה עולה, כי העיר עזה ומספר אזורים נוספים הוחשכו. מוקדם יותר טענה רשות האנרגיה ברצועת עזה כי ב-24 השעות הקרובות תוחשך עזה, משום שאין ברשותה מספיק דלק עבור תחנת הכוח.

יו"ר הרשות לאנרגיה כנעאן עביד מסר כי בשל סגירת המעברים, לא הוכנס דלק לרצועה, ועל כן פעילות תחנת הכוח צפויה להיפסק היום לחלוטין. "הפסקת החשמל תפגע בכל תחומי החיים, כגון חינוך ובריאות", הזהיר. "הדלק שברשותנו מספיק ל-24 שעות בלבד ולאחר מכן לא נצליח להפעיל את תחנת הכוח שמספקת חשמל למחצית מתושבי רצועת עזה".

בתוך כך, רקטת קסאם נפלה אתמול, בסביבות השעה 23:00בשטח פתוח במועצה המקומית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בימים האחרונים שוגרו עשרות רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי בתגובה לפעולות צה"ל ברצועת עזה. בעקבות ירי הרקטות החליט שר הביטחון אהוד ברק להמשיך ולסגור את מעברי הסחורות לרצועה זה היום החמישי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully