וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לא מעוניין בהפסקת אש לטווח ארוך

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2008 / 17:45

על רקע הפרת הרגיעה, אמר בכיר הארגון מחמוד א-זאהר כי "ההצעה להפסקת אש לא בוטלה, אך בצד השני אין עם מי לדון"

"חמאס לא מתכוון ליישם הסכם ארוך-טווח להפסקת אש עם ישראל" - כך אמר היום (ראשון) בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר. "ההצעה לא בוטלה", הוסיף א-זהאר, "אולם אין מקום ליישם הסכם כזה משום שבצד השני (ישראל) אין אף אחד שאפשר לדון עימו בהצעה". לדבריו, הסכם ארוך טווח יכול להתגבש רק אם "קיימת מוכנות לכך".

בימים האחרונים הופרה הרגיעה מספר פעמים על ידי שני הצדדים וכעת קיים חשש לעתידה. לפני ימים ספורים נכנסו כוחות צה"ל לתוך רצועת עזה על מנת להשמיד מנהרת תופת שהיתה אמורה, לטענת צה"ל, לשמש לחטיפת חיילים. בפעולת צה"ל נהרגו שישה פלסטינים.

בתגובה שיגרו פעילים פלסטינים חמושים עשרות רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי מבלי שהיו נפגעים בנפש. לאחר האירועים הסוערים של סוף השבוע שעבר, איים דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, לפגוע בישראל אם זו תמשיך לתקוף ברצועת עזה. "כל מתקפה ישראלית חדשה על עזה תזכה לתגובה כואבת בעומק ישראל", אמר במסיבת עיתונאים שכינס ברצועת עזה. "ישראל תשלם מחיר כבד מהמצופה".

לאחר ההפגזה לעבר יישובי הנגב המערבי, החליט שר הביטחון אהוד ברק לסגור את מעברי הסחורות לרצועת עזה. יחד עם זאת, נדמה שחמאס מתאמץ להרגיע את המצב בעזה ולהותיר את הרגיעה על כנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully