וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי: "כל מדינות העולם בסיכון"

טלי גולדשטין

9.11.2008 / 15:14

נציגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם נפגשו לפסגת G-20 לדון בפתרונות למשבר הגלובלי. נשיא הבנק העולמי: "זה משבר היסטורי"

שרי האוצר ברחבי העולם מחפשים אחר דרך להגדיל את תפקידן של המדינות המתפתחות בשורת רפורמות שמטרתן להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי. לפי דיווח רשת ה-BBC, שרי אוצר ונגידי בנקים מרכזיים מ-20 הכלכלות הגדולות בעולם נפגשו בסוף השבוע לפסגה מיוחדת של ארגון ה-G-20 בסאו פאולו שבברזיל.

נשיא הבנק העולמי רוברט זוליק אמר כי לאור המשבר, החלו להבין מדינות רבות שנדרש שיתוף פעולה טוב יותר בנושאים כלכליים. "זהו מפגש בתקופה של משבר היסטורי", אמר. "למשבר המזון ולעליית מחירי הנפט בשנים האחרונות נוסף המשבר הכלכלי. אף מדינה לא התחמקה. כולן נמצאות באזור סיכון", הוסיף.

אדריכלות פיננסית חדשה

מדינות מתפתחות רוצות לראות את ארגון ה-G-20 – הכולל את מדינות ה-G-7 ואת מדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, סין והודו) ואחרות – משתף בכינוסיו ראשי מדינות ולא רק שרי אוצר. באוקטובר, אמר זוליק כי מערכת ה-G-20 הפכה לסבוכה מדי ומסורבלת. בברזיל, לדבריו, צריך להתהוות ארגון חדש של מדינות. "עלינו לשדרג את המערכת ההדדית וליישם בה תהליך של מודרניזציה על מנת להעניק במה למדינות המתפתחות כגון ברזיל. אני חושב שבשנתיים הבאות נהיה עדים לשינויים אמיתיים במערכת הגלובלית", הוסיף.

ברזיל ומדינות מתפתחות אחרות חשות כי במסגרת המערכת הקיימת, אין הן מקבלות ייצוג מספק בגופים כגון קרן המטבע הבינלאומית (IMF ) והבנק העולמי. צרפת מציעה לצרף את הכלכלות המתפתחות כחברות בארגון G-8 של המדינות המתועשות.

נשיא ברזיל לואיז אינסיו לולה דה סילבה אמר כי ארגוני עלית כגון ה-G-7 אינן מסוגלות עוד לעבוד לבד. "הגיע הזמן להסכם בין הממשלות לבנות אדריכלות פיננסית חדשה לעולם. המשבר הגלובלי זקוק לפתרונות גלובליים", אמר. "אין לנו את הזכות להיכשל", הוסיף.

לסין ולמדינות המפרץ הפרסי עתודות מט"ח בסך טריליוני דולרים שעשויות לסייע לקרן המטבע להעניק בתורה סיוע למדינות קטנות יותר להתמודד עם המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully