וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט ידון במיגון בתי התושבים בעוטף עזה

פנחס וולף

9.11.2008 / 15:05

הממשלה החליטה לדון בפרוייקט שעלותו כחצי מיליארד שקל. ברק דרש לדון באפשרות לאשר פתיחה באש על מקורות הירי ברצועה

בישיבת הממשלה היום (ראשון) הוחלט כי ביום רביעי ידון הקבינט במיגון בתי התושבים בעוטף עזה בעלות של חצי מיליארד שקל. מדובר במיגון בתים שרחוקים עד 4.7 ק"מ מהגבול עם הרצועה.

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר כי "ממשלת ישראל השקיעה רבות גם במיגון. עד כה היתה השקעה של 700 מליון שקל, כולל מיגון בתי ספר, ועוד 500 מליון שאנחנו דנים עליהם עכשיו. הכוונה היא למצוא פיתרון מיגון למה שחייבים ופתרונות יירוט במקומות שניתן. השקענו מאות רבות של מיליוני שקלים ברווחה ובחינוך שבדרך כלל לא מציינים כשמדברים על הסיוע הממשלתי לשדרות ועוטף עזה, אך יש בהם כדי לשפר את איכות חיי התושבים. כל ילדי האזור לומדים במבנים מוגנים כהלכה ועלינו להיות גאים על כך".

לגבי מיגון בית החולים "ברזילי" באשקלון, ראש הממשלה הנחה את שר הדתות, יצחק כהן, לבדוק בעיה שהעלה שר הבריאות, יעקב בן יזרי, לפיה יש ככל הנראה קברים עתיקים באזור בית החולים, מה שמקשה על מיגונו.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בישיבה כי "צריך לקיים דיון על האפשרות לפתוח באש על מקורות הירי ברצועה". באותו עניין, ביקש שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ייתן חוות דעת משפטית בקשר להפסקת החשמל בעזה לאחר שיגור קסאמים.

בנוסף, מינתה הממשלה את הרב הראשי לישראל לשעבר, ישראל מאיר לאו ליו"ר מועצת יד ושם, במקום יוסף (טומי) לפיד שנפטר. ראש הממשלה אהוד אולמרט שיבח את המינוי ואמר כי "אין מינוי ראוי יותר ממי שהיה רב ראשי לישראל ועבר את זוועות השואה בעצמו והוכיח כוח הישרדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully