וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתי שיחנך אותנו

אייל דץ

9.11.2008 / 15:31

ראש מפלגת הירוקים בצרפת, "דני האדום", פנה לאולמרט בבקשה אישית לשקול מחדש את הקמת תחנה הכח באשקלון

חיזוק משמעותי למאבק נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון. לוואלה! אג'נדה נודע כי דני כהן-בנדיט הידוע בכינויו "דני האדום", פנה בעת ביקורו בארץ בשבוע שעבר, אל ראש הממשלה אהוד אולמרט, אל שר התשתיות פואד בן אליעזר, אל השר להגנת הסביבה גדעון עזרא, ואל שר הבריאות יעקב בן יזרי, וביקש מהם לשקול מחדש את הקמת התחנה הפחמית.

בפנייתו לחברי הממשלה כתב בנדיט כי "תחנות כוח פחמיות הן המקור הראשי לפליטת פחמן דו חמצני לאטמוספרה, גז אשר מאיץ את תופעת התחממות כדור הארץ ומשבר האקלים. הקמת תחנת כוח פחמית צריכה להיות האחרונה שבאלטרנטיבות". בנדיט מציין כי על מדינת ישראל לבחון חלופות אפשריות, שאינן גורמות לזיהום אוויר, התחממות כדור הארץ ופגיעה בבריאות הציבור. "התייעלות אנרגטית הוכיחה את עצמה כיעילה ביותר מבחינה כלכלית ומפחיתה את התלות במקורות פוסיליים. בנוסף היא מקדמת את העולם כולו לעבר צמצום הפגיעה הבריאותית והסביבתית העצומה, הנובעת משריפת דלקים המסכנים את כולנו באופן דרמטי."

"דני האדום", שכאמור ביקר בשבוע שעבר בישראל, פרץ לתודעה הציבורית בשנות ה-60. אז, כסטודנט לסוציולוגיה פרוע שיער, הוא היה ממנהיגי מרד הסטודנטים המפורסם בצרפת. היום, ארבעים שנה אחרי, עומד כהן- בנדיט בראש מפלגת הירוקים הצרפתית, ומשמש כנשיא משותף של הקבוצה הירוקה בפרלמנט האירופי. כהן-בנדיט נחשב לאחד מהפוליטיקאים הנערצים ביבשת ומי שמשנתו הסביבתית והחברתית השפיעה רבות על הלך המחשבה באירופה.

מאז נודע לארגונים הירוקים כי חברת החשמל מתכננת להקים תחנה פחמית נוספת באשקלון בעלת כושר ייצור של 630 מגה-וואט, הם מנהלים מאבק עיקש נגד התוכנית. לדבריהם, הפעילות שאמורה להתבצע בתחנת הכוח - שריפת הפחם ושינוי מצב הצבירה שלו ממוצק לגז - הופכת אותו לסוג דלק המסוכן ביותר לאדם ולסביבה. לפני כחצי שנה, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות לאשר את התוכנית, ולטענת אנשי מגמה ירוקה, זוהי ההזדמנות האחרונה לעצור את הקמת התחנה.

מארגון מגמה ירוקה נמסר בתגובה למכתב של כהן בנדיט כי "באירופה כבר מבינים את מה שמדינת ישראל עלולה להבין מאוחר מדי. אנו קוראים לממשלת ישראל ליישם אלטרנטיבה בריאה וסביבתית לתחנה הפחמית, שתהיה נכונה לטווח הארוך: שימור אנרגיה בהיקף רחב, שיחסוך תוך עשור הקמת שלוש תחנות פחמיות. צימצום התלות הישראלית בנפט ופחם מחו"ל, וכן הרחבת השימוש בגז טבעי, שיצמצם את הזיהום ואת הפגיעה בבריאות הציבור באופן ניכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully