וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בעזה: מחר ייפסק זרם החשמל

ניר יהב ויהושע בריינר

9.11.2008 / 14:32

רשות האנרגיה ברצועה טוענת כי בעקבות סגירת המעברים לישראל ב-4 הימים האחרונים, אין די דלק להפעיל את תחנת הכוח. במשרד הביטחון שוקלים לאפשר העברת דלק

רשות האנרגיה בעזה הודיעה היום (ראשון) כי בשל המחסור בדלק ברצועה, תוך 24 שעות לא יהיה בה חשמל. יו"ר הרשות לאנרגיה, כנעאן עביד, מסר כי לאור סגירת המעברים על ידי ישראל בארבעת הימים האחרונים, לא הוכנס דלק לרצועה ועל כן מחר צפויה להיפסק פעילותה של תחנת הכוח. "הפסקת החשמל תפגע בכל תחומי החיים, כגון חינוך ובריאות", הזהיר.

"ישראל סגרה את מעברי הסחורות לפני ארבעה ימים וכתוצאה מכך נגרם לנו מחסור אדיר בדלק לצורך הפעלת תחנת הכוח", הסביר עביד לאתר החדשות 'קודס פרס'. "הדלק שברשותנו מספיק ל-24 שעות בלבד ולאחר מכן לא נצליח להפעיל את תחנת הכוח שמספקת חשמל למחצית מתושבי רצועת עזה".

גורמים במשרד הביטחון אמרו לוואלה! חדשות בתגובה כי בשעות האחרונות התקבלה פניה מצד הפלסטינים בבקשה לאפשר העברת דלק לרצועה על מנת להפעיל את תחנת הכוח, ובמשרד הביטחון נשקלת האפשרות לפתוח את המעברים לצורך העברת הדלק. מאז ההתנתקות ב-2006, ישראל מעבירה לעזה כ-70% מתצרוכת החשמל שלה, תחנת הכוח ברצועה מייצרת עוד 25% מהתצרוכת ו-5% נוספים מועברים על ידי מצרים.

בימים האחרונים שוגרו רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי בתגובה לפעולות צה"ל ברצועת עזה. בעקבות ירי הרקטות החליט שר הביטחון אהוד ברק להמשיך ולסגור את מעברי הסחורות לרצועת עזה זה היום הרביעי ברציפות. חברת החשמל בעזה פרסמה הבוקר הודעה בו היא קראה לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל לחדש את הכנסת הסחורות לעזה "לפני שיקרה אסון הומניטרי חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully