וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציבים לא הועברו, שנה"ל עדיין בסכנה

נעמה טלמור

9.11.2008 / 14:13

האוניברסיטאות מאיימות בהשבתה, אם הכספים לא יועברו. "צר לנו להיות משביתי שמחות, אבל סכנת הפסקת הלימודים עדיין פה"

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ,פרופ' מנחם מגידור, שיגר היום (ראשון) מכתב אל הסגל האקדמי באוניברסיטה העברית, בו הוא כותב כי "צר לנו להיות משביתי שמחות, אבל הסכנה של הפסקת הלימודים וסגירת האוניברסיטה עודנה מרחפת מעל ראשינו בצורה ממשית ומיידית". הוא הוסיף כי "האיום של סגירת האוניברסיטאות נובע מחוסר יכולת אמיתי לקיים הוראה ברמה ראויה, ולמרות הבטחתו של ראש הממשלה, הכספים שיאפשרו הוראה כזו אינם נראים באופק".

בוועד ראשי האוניברסיטאות טוענים כי האוצר מעכב את העברת הכספים, ואף משדר שאין בכוונתו להעבירם כלל. גם הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של מערכת ההשכלה הגבוהה יצאה היום בקריאה: "התנהלות אגף התקציבים באוצר אינה רצינית נדמה לנו שבמקום להביא לפתרון ולהבטיח את קיומה של שנת הלימודים, מנסים אנשי האוצר רק לתקוע מקל בסיכומים שהושגו בהתערבות ראש הממשלה", אמר שלמה גרוסמן יו"ר הות"ת.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי, אמר התגובה כי "אני מקווה מאוד שפקידי האוצר יפעלו בהתאם להנחיות ראש הממשלה. אנו פועלים כדי לוודא שהתקציבים יועברו".

בסוף החודש שעבר, לאחר שבועות של משא ומתן וחילופי האשמות, הגיעו ראשי האוניברסיטאות ונציגי האוצר להסכמה בעניין המשבר במערכת ההשכלה הגבוהה. ההסכמה הושגה בשל התערבות ראש הממשלה במהלך פגישה עם שר האוצר רוני בר און, שרת החינוך יולי תמיר, נציגי האוצר וראשי האוניברסיטאות

ראש הממשלה הכריע בדיון אז כי התוספת התקציבית שתועבר לאוניברסיטאות תעמוד על 465 מליון שקלים. בנוסף יוקצה סכום של 50 מיליון שקלים לצרכי פיתוח, אשר ישולם על ידי המדינה בכפוף לתוכנית שיגישו ראשי המוסדות להשכלה גבוהה בפיקוחה של שרת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully