וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ במשטרה: "אנשים ימשיכו למות בכביש"

נתיב נחמני

9.11.2008 / 15:01

החל מהשנה הבאה יקוצצו 200 מיליון שקלים מתקציב הרשות לבטיחות בדרכים. המשמעות: יותר מצלמות ופחות שוטרים בכבישים. בכיר לשעבר: "לקצץ בתקציב אגף התנועה זה פשע"

"לקצץ בתקציב אגף התנועה זה פשע, אבל למי אכפת? אנשים ימשיכו למות והכל יהיה בסדר". כך אמר לוואלה! חדשות בכיר לשעבר באגף התנועה של המשטרה בעקבות ההחלטה לקצץ כ-200 מיליון שקל מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החל משנת 2009.

מומחים רבים דנו בשאלה מהו הגורם העיקרי לתאונות הדרכים. מחקרים שנערכו בתחום, העלו השערות שתשתית כבישים ראויה, חינוך לבטיחות בדרכים עוד בבתי הספר והמשך פיתוח טכנולוגית הבטיחות בכלי הרכב, הם אלו שיביאו להפחתה המיוחלת בנתוני תאונות הדרכים בישראל ובכלל. ביקורות רבות שהוטחו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, על כך שהיא אינה פועלת מספיק על מנת לקדם בצורה ראויה אף אחד מהפתרונות הנ"ל, נראות כמצדיקות את הקיצוץ המשמעותי בתקציב הרשות. אך קיצוץ זה יביא גם לחתכים עמוקים בבשר החי של גורמי האכיפה.

"המצב על הפנים", אומר בייאוש הבכיר לשעבר, "האכיפה בירידה, נתוני התאונות לא משתנים, אז מה יהיה אחרי הקיצוץ?". בהתאם לתקציב הצפוי, מתכננים באגף התנועה לוותר על מעל למאה ניידות ואופנועים המסיירים בכבישי הארץ ופועלים בשטח נגד עברייני תנועה, אך הקיצוץ המשמעותי ביותר יהיה בכוח האדם של הימ"ר, "הם רוצים לחסל חמישים אחוז מהתקנים", אמר.

לדבריו, היחידה שמידי יום מבצעת מעצרים משמעותיים, סבלה לאורך שנים מחוסר תנאים והשקעה והכל בשל מלחמות שליטה בין בכירי האגף למשרד התחבורה. "הבכירים שלנו לא רוצים קשר למשרד התחבורה שמתקצב את היחידה ולכן הם לא ילחמו נגד הקיצוצים, הם מעדיפים את העצמאות שלהם של חשבון האכיפה. כבר תקופה ארוכה שהיעילות של היחידה נפגעת בגלל זה. לפחות החל מהשנה הבאה יהיה להם תירוץ ללמה זה קורה", אמר.

אלקטרוניקה במקום בני אדם

מאז הקמתה, היחידה המרכזית הוא הגוף היחיד שפועל באופן ייזום לאתר נהגים פסולים, כאלו שנוהגים תחת השפעת סמים ומעקבים אחר עברייני תנועה סדרתיים. נראה שמגמת "האכיפה האלקטרונית" ההולכת ועולה בשנים האחרונות תזכה בעקבות הקיצוץ לחיזוק נוסף. יותר ויותר מצלמות יופיעו בצידי הכבישים, זאת על חשבון שיקול דעת של שוטר בניידת המבחין במגוון עבירות תנועה ועל חשבון פעילות מונעת במקום מענישה.

רק הבוקר עצרו בלשי השלוחה הצפונית של היחידה המרכזית של אגף התנועה אדם שנוהג בזמן פסילה לאחר שהורשע בגרימת מותה של אישה בתאונת דרכים, זאת לאחר שביצעו אחריו מעקבים. לפני עשרה ימים הם עקבו אחר נהג נוסף עם אותו הסיפור בדיוק ועצרו אותו. בין שניהם, בלשי שלוחת המרכז של היחידה עצרו את בן דודו של שלום ימיני, המואשם בדריסת מיטל אהרונסון ז"ל, בפעם השנייה בחודש האחרון בזמן שנהג תחת השפעת סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully