וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "האווירה ערב רצח רבין לא השתנתה"

פנחס וולף וגדעון צנטנר

9.11.2008 / 12:26

בפתח ישיבת הממשלה נשא ראש הממשלה דברים לרגל יום הזיכרון ליצחק רבין והתייחס גם לבחירות שנערכו שבוע שעבר בארה"ב

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי "רבין היה לוחם אמיץ לב. הוא לחם למען שלום ושינוי הגורל של מדינת ישראל ושילם על כך בחייו. היינו רוצים להאמין שהאווירה והשיח הציבורי השתנו, אך אינני בטוח שהאווירה השתנתה, אינני בטוח שהשיח הציבורי השתנה, ואינני בטוח שהמצב היום טוב יותר משהיה ערב הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין".

לדברי אולמרט, "זה נושא לחשבון נפש לאומי וממשלתי וצריך לשאול את עצמנו אם אנחנו עושים את מה שצריך לעשות, אם אנחנו יודעים להיאבק נגד הכוחות שמאיימים על יציבות ותקינות הדמוקרטיה של מדינת ישראל"

בנוגע לבחירות שנערכו שבוע שעבר בארצות הברית, אמר ראש הממשלה כי "שמו של הנשיא ג'ורג' בוש ייחקק באותיות זהב בתולדות מדינת ישראל". לדבריו, "בעוד שבועיים אפגש עם הנשיא וזו תהיה פגישת פרידה לשנינו. מה שאני יודע לא אוכל לחלוק עם הציבור ועם חלק מהשרים שיושבים כאן, אבל בוש היה ידיד ענק של מדינת ישראל והוא ראוי להערכה ולברכה".

אולמרט סיפר לשרים שהוא התקשר בשבוע שעבר לנשיא ארצות הברית הנבחר, ברק אובמה ובירך אותו בשם מדינת ישראל. "אובמה צריך להיות טוב לארצות הברית וממשלת ישראל צריכה להיות טובה למדינת ישראל. ממילא המסורת של הקשר העמוק בין המדינות תימשך לטובת ארה"ב ולטובתה ורווחתה של מדינת ישראל. אמרתי לאובמה שהתהליך הדמוקרטי בארה"ב עורר התרגשות במדינת ישראל ושאנו בטוחים שהוא ימשיך את הידידות העמוקה וההדוקה עם מדינת ישראל כמו הנשיאים בעבר. הטון וגישתו החיובית מעידים על רצונו הטוב כלפי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully