וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "על ישראל להוכיח שהיא רוצה שלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2008 / 11:41

בנאום בדמשק אמר נשיא סוריה כי "הישראלים הם אלו שכובשים את אדמותינו". על התקיפה האמריקאית: "ארה"ב מובילה לאי יציבות איזורית"

נשיא סוריה בשאר אסד אמר (ראשון) כי על ישראל להוכיח על ידי מעשים כי היא מוכנה לשלום וכי עליה לפעול לשכנוע מדינות ערב בכך. "הישראלים הם אלו שכובשים את אדמותינו, תוקפים את עמנו ומגרשים את תושבינו. הם לא ישיגו שום ויתור מצד סוריה", הוסיף. בנאום שנשא בפני הפרלמנט בדמשק, אמר אסד כי ארצו נחושה להשיג שלום צודק וכולל שיהיה מבוסס על זכויות העם הסורי, שבראשן חזרה לקווי 4 ביוני 1967.

לדברי אסד, המילה 'שלום' היא חלק מהמשחק הפוליטי הפנימי בישראל. "היעדר תשובה ישראלית לדרישות השלום במסלול הסורי מוכיחה כי השלום ביחס לישראל הוא מעשה טקטי ולא בחירה אסטרטגית", ציין אסד שהבהיר גם כי ארצו תומכת במאבק הפלסטינים להשבת זכויותיהם, הכוללות הקמת מדינה עצמאית שבירתה ירושלים ושיבת פליטים פלסטינים. "השגת מטרה זו תלויה בעמדה פלסטינית מאוחדת", אמר.

נשיא סוריה התייחס לראשונה גם לתקיפה האמריקאית בשטח סוריה שאירעה לפני שבועיים והובילה למותם של שמונה אזרחים סורים. "התקיפה מוכיחה כי נוכחותם של כוחות צבאיים אמריקאיים מהווה מקור לאיום מתמשך על מדינות הגובלות בעירק, וכי היא מהווה גורם לאי יציבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully