וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לאובמה: בטל את הסיוע הצבאי לטייוואן

עידן דורנר

9.11.2008 / 11:03

נשיא סין התקשר לנשיא הנבחר של ארה"ב, בירך אותו על נצחונו, וקרא לו טפל בתבונה בסוגיה המעיבה על היחסים בין המדינות

נשיא סין הו ג'ינטאו שוחח היום (ראשון) בטלפון עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ברק אובמה ואמר לו כי טיפול נכון בסוגיית טייוואן יעזור לשפר את יחסי סין-ארה"ב. "כל מדינה צריכה לכבד ולקחת בחשבון את דאגותיה של המדינה האחרת בסוגיות הרגישות, ולטפל בהן בתבונה וברגישות כדי לקדם את יחסי סין-ארה"ב לרמה גבוהה יותר, במיוחד בנושא טייוואן", אמר הו. אובמה השיב לו כי "היחסים בין סין לארה"ב הם החשובים ביותר כיום במערכת הבינלאומית".

לאחר שאובמה ניצח בבחירות לנשיאות, בייג'ינג בירכה אותו אך גם קראה לו לבטל את הסיוע הצבאי האמריקאי לטייוואן בשווי 6.5 מילארד דולר. סין התנגדה בחריפות לעסקה, שכוללת גם נשק התקפי כמו מסוקים וטילים. סין קראה לארה"ב להפסיק את הסיוע הצבאי לטייוואן. אובמה הביע תמיכה בעסקת הנשק במהלך המירוץ לנשיאות.

בייג'ינג טוענת כי טייוואן היא חלק בלתי נפרד מסין מאז שכוחותיו הקומוניסטים של מאו ניצחו במלחמת האזרחים והשתלטו על המדינה ב-1949. ארה"ב תמכה במלחמה בכוחותיו של צ'יאנג קאי-שק, שנמלט לטייוואן והקים שם מדינה ריבונית.

נשיא סין יגיע השבוע לוושינגטון לוועידת 20 הכלכלות החזקות בעולם, שיתכנסו כדי לדון בדרכים להילחם במשבר הכלכלי הגלובלי. עדיין לא נקבעה לו פגישה עם אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully