וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של בן לאדן סולק מקהיר ונשלח לקטאר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2008 / 12:01

לאחר שספרד דחתה את בקשתו למקלט מדיני, שב עומאר בן לאדן למצרים אך גם שם כניסתו סורבה. מצרים שלחה אותו לקטאר

לאחר שבקשתו למקלט מדיני בספרד נדחתה, נחת אמש (שבת) עומאר בן לאדן, בנו של מנהיג ארגון אל-קאעדה, בקהיר ועוכב לחקירה. עם תום החקירה הודיע מקור בשדה התעופה המצרי כי השלטונות המצרים החליטו לשלוח את בן לאדן ורעייתו הבריטית לדוחא בקטאר. לדברי המקור, בן לאדן ביקש שישלחו אותו לקטאר, מפני שכאזרח סעודי מותר לו להיכנס למדינה.

לפני ההחלטה המצרית סיפר בן לאדן בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי קצין בכיר בשדה התעופה המצרי אמר לו כי מצרים תתקשה להעניק לו אשרת כניסה נוספת למצרים וביקש ממנו לעבור לארץ אחרת. "ככל הנראה אסע לקטאר", הוסיף.

באחרונה עזבו בן לאדן ורעייתו, זינה אל-סבאח, את מצרים וביקשו מקלט מדיני בספרד בטענה שחייהם נמצאים בסכנה במזרח התיכון. ספרד דחתה ביום רביעי את הבקשה וקבעה כי חיי השניים אינם תחת איום או סכנה. רעייתו של בן לאדן גינתה את ההחלטה של ספרד וכינתה אותה "החלטה פוליטית".

עומאר וזינה התחתנו לפני כשנה ונישואיהם הוגדרו "טובים ואיתנים" למרות פער הגילאים הגדול ביניהם: זינה בת 52 ועומר בסך הכול בן 28. זינה במקור מכווית, היא הייתה נשואה כבר חמש פעמים והיא סבתא לחמישה נכדים. בן לאדן וזינה נפגשו בשנת 2006 במהלך חופשה במצרים. גם עומאר היה נשוי בעבר ויש לו ילד בן שנתיים. בן לאדן תיאר עצמו בתקשורת כפציפיסט והוא אף קרא באופן פומבי לאביו לזנוח את הטרוריזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully