וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תביא סוף להתפקדויות הכפולות?

עדי שמחוביץ

9.11.2008 / 7:12

לקראת הפריימריז, יביא היום שר המשפטים פרידמן לאישור הממשלה את תיקון חוק המפלגות, שנועד להיאבק בתופעה המגונה

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תיקון חוק המפלגות, שמטרתו להיאבק בתופעת ההתפקדויות הכפולות בפריימריז. "הצעת החוק מהווה צעד חשוב בהפיכת הבחירות המוקדמות, המהוות כיום מרכיב מרכזי בדמוקרטיה בישראל להליך הגון ותקין", אמר שר המשפטים דניאל פרידמן, שהביא את התיקון לאישור בממשלה.

על פי טיוטת החוק, כל מפלגה תחויב למסור לרשם המפלגות את רשימת מספרי הזהות של חבריהן מדי שישה חודשים, או על פי דרישתו. רשם המפלגות יהיה מוסמך לערוך השוואה בין רשימות חברי המפלגות כפי שהועברו אליו לשם איתור אדם שנרשם ביותר ממפלגה אחת. אם ימצא אדם הרשום ביותר ממפלגה אחת, ימסור רשם המפלגות לכל אחת מהמפלגות את זהות של האדם, ללא זיהוי המפלגה הנוספת בה הוא חבר. מפלגה שלא תמסור את המידע תחויב בקנס בסך 339 אלף שקלים. כמו כן, רשם המפלגות רשאי יהיה לבצע בדיקה לפי בקשת שתי מפלגות או יותר.

נוסף על כך מוצע בטיוטת החוק כי מפלגה לא תרשום אדם כחבר אם לא הוגש תצהיר בכתב בו הוא מתחייב כי הוא אינו חבר במפלגה אחרת, וכי הוא יודע שחברות ביותר ממפלגה אחת אסורה והצהרה כוזבת בעניין היא עבירה שדינה שנת מאסר.

כיום, אין בחוק המפלגות סעיף המחייב בדיקה של חברות ביותר ממפלגה אחת. בעבר נקבע הסדר למניעת חברות כפולה במפלגות, אך ההסדר נקבע בהוראת שעה שפקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully