וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נערים תוקפניים נהנים מסבל של אחרים

9.11.2008 / 6:28

חוקרים אמריקאים הציגו לבני נוער עם עבר של תוקפנות סרטונים המציגים בני אדם החשים כאב. בדיקת הפעילות המוחית שלהם קבעה שהם הפיקו עונג מהצפייה

ייתכן שבני נוער עם עבר של תוקפנות ואיומים מפיקים עונג של ממש מצפייה בבני אדם אחרים כשהם סובלים – כך עולה ממחקר אמריקאי חדש שפורסם בסוף השבוע האחרון. בעוד שאת הקורבנות של בני הנוער הממצא כנראה לא ממש מפתיע, החוקרים דווקא לא ציפו לתוצאות הללו.

החוקר בנג'מין לאהי מאוניברסיטת שיקגו שערך את המחקר סיפר: "הסיבה בגללה הופתענו היא שנהוג לחשוב שהנערים קרים ולא מרגישים דבר כשהם נוהגים בתוקפנות, אך זה נראה כאילו דווקא אכפת להם מאוד מהמתרחש".

החוקרים השוו בין שתי קבוצות נערים בגילאים 16-18. קבוצה אחת כללה נערים עם עבר של התנהגות תוקפנית, שימוש בנשק וגניבה, לעומת קבוצת נערים שלא הפגינו בעבר סימני תוקפנות יוצאי דופן כלשהם. החוקרים הציגו לשתי הקבוצות סרטוני וידאו בהם נראה אדם מכאיב לאדם אחר, ועקבו אחר פעילות המוח שלהם. בקרב המתבגרים האגרסיביים הפכו האזורים במוח המקושרים להרגשת תגמול לפעילים מאוד.

"זה אפשרי לחלוטין שהמוחות שלהם 'נדלקו' באותו אופן משום שהם רואים בצפייה באדם אחר סובל כחוויה כיפית ומהנה", אמר לאהי. לדבריו, ההבדלים בין הקבוצות היו גדולים מאוד, אך מאחר שהמחקר נעשה בקרב מדגם קטן כל כך הוא טעון אישור נוסף בקבוצות גדולות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully