וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבירכו על הזכייה באירן תוקפים את אובמה

8.11.2008 / 16:05

יו"ר הפרלמנט האירני תקף את אובמה על התבטאויותיו לגבי תוכנית הגרעין האירנית. "אובמה צריך ליישם את השינוי שהבטיח גם לגבי אירן"

יושב ראש הפרלמנט האירני תקף היום (שבת) את נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה, שאמר כי פיתוח נשק גרעיני על ידי אירן אינו מקובל. אלי לאריג'ני יו"ר הפרלמנט האירני אמר כי אובמה צריך ליישם את המסר שלו לשינוי בכל הקשור להתנהלות של ארצות הברית עם אירן.

"אובמה חייב לדעת שהשינוי שעליו הוא מדבר הוא לא שינוי שטחי של צבע או טקטיקה" אמר לאריג'ני. "מה שמצופה ממנו הוא שינוי של אסטרטגיה, ולא חזרה על האיסורים לגבי תוכנית הגרעין האירנית".

אובמה, בנאום הראשון לאחר היבחרו שנשא אמש, אמר כי הרעיון של אירן גרעינית "אינו מקובל", והוא יגייס מאמץ בינלאומי כדי למנוע זאת. בנוסף, הוא הבהיר כי על אירן להפסיק לתמוך בארגוני טרור. עם זאת, הנשיא הנבחר סירב להשיב על השאלה האם הוא מתכוון להיפגש עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, ואמר כי זהו נושא רגיש הדורש הרבה מחשבה וכי אין בכוונתו להתייחס אליו במסיבת עיתונאים.

אובמה לא פירט כיצד בכוונתו להתמודד עם תוכנית הגרעין האירנית אך אמר כי לא יעשה זו בצורה אינסטינקטיבית ובלתי שקולה. אחמדינג'ד שיגר לאובמה מכתב ברכה על היבחרו לנשיאות. אובמה ציין כי יש להקפיד ולשלוח מסר נכון לעולם: "אני לא הנשיא ולא אהיה הנשיא עד ה-20 בינואר".

דברי הביקורת מצד בכירים באירן כלפי אובמה מגיעים יומיים לאחר שנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בירך את אובמה על נצחונו במירוץ לבית הלבן. זוהי הפעם הראשונה שבה מנהיג אירני מברך את נשיא ארצות הברית מאז המהפיכה במדינה שארעה ה-1979. את הדברים אמר אחמדינג'ד לפני התבטאויותיו האחרונות של אובמה לגבי תוכנית הגרעין האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully