וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס למצרים: "שיחות הפיוס יוחרמו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.11.2008 / 12:37

חמאס דוחה את ההכרזה הפומבית על ההחרמה אך הודיע רשמית למצרים כי ביטל השתתפותו. דיווח: מצרים תדחה את השיחות

חמאס הודיע למצרים באופן רשמי כי לא ישתתף בשיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטינים שאמורות להיפתח ביום שני בקהיר. מקורות פלסטינים בדמשק מסרו היום (שבת) כי חמאס ביטל את השתתפותו משום שלטענתו מצרים לא נענתה לדרישותיו. מקור פלסטיני בדמשק מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי חמאס ימתין מספר שעות לפני שיודיע על כך רשמית "במקרה שמשהו דרמטי ומפתיע יקרה". מקורות פלסטינים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "רמתאן" כי מצרים תודיע לפלגים הפלסטינים על דחיית שיחות הפיוס למועד אחר.

מקורות מצריים המקורבים לדיאלוג הפנים-פלסטיני מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי משלחת חמאס, בראשות ראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל, תגיע לשיחות הפיוס בין חמאס לפתח שאמורות להתחיל ביום שני בקהיר. מחר צפוי שר המודיעין המצרי עמר סליאמן להיפגש בנפרד בקהיר עם משעל ועם יו"ר הרשות אבו מאזן.

המקורות מסרו כי דברי חמאס, לפיהם אבו מאזן ומצרים יהיו אשמים אם שיחות הפיוס תיכשלנה, נאמרו במסגרת ניסיון להעלות את המחיר במשא ומתן שחמאס מנהל מול פתח. לדברי המקורות, חמאס מפעיל לחץ ומצרים רואה בכך תרגיל ותו לא.

המקורות ציינו כי ביום שני תיערך ישיבה אחת של הפלגים הפלסטינים, שבמסגרתה הם ידונו במסמך המצרי שעוסק ביישוב המחלוקות הפנים-פלסטיניות. "מצרים רוצה לפתור את המשבר הפלסטיני ולחתום על הסכם בין הפלגים לאחר חופשת 'עיד אל-אדחא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully