וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס ברמאללה: "תהליך אנאפוליס לא נכשל"

7.11.2008 / 18:04

במסיבת עיתונאים עם יו"ר הרשות, אמרה רייס כי התהליך הניח את היסודות להסכם שלום עתידי. אבו מאזן: "מקווים שממשל אובמה יטפל בסוגיות המזה"ת באופן מיידי"

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה הערב (שישי) כי תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, שהחל בוועידת אנאפוליס, אינו כישלון. במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, הוסיפה רייס כי "התהליך הניח את היסודות להסכם שלום עתידי בין הצדדים".

"אנו יודעים שאם לא יושג הסכם עד סוף השנה, יהיו מי שיגידו כי תהליך אנאפוליס נכשל", אמרה רייס. לדבריה, "למרות שאנו לא נמצאים בקו הסיום, אני בטוחה שהישראלים והפלסטינים ישארו על מסלול אנאפוליס, כפי שהתחייבו".

השבוע הודה ממשל בוש לראשונה כי לא תושג ככל הנראה המטרה של הסכם שלום בין ישראל לרשות הפלסטינית, עד סוף 2008, כפי שהצהירו הצדדים.

"חשוב לא לבזבז זמן יקר"

אבו מאזן אמר במסיבת העיתונאים: "אנו מקווים כי הממשל החדש בארצות הברית יתחיל לטפל באופן מיידי בבעיות המזרח התיכון, על מנת שלא נבזבז זמן יקר". אבו מאזן מחה שוב בפני רייס נגד המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות ונגד ההסלמה במקרי האלימות של מתנחלים שתוקפים פלסטינים בזמן מסיק הזיתים בשומרון.

מוקדם יותר, אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בפגישתו עם רייס בירושלים: "בכוונתי ללכת בדרך חדשה של שינוי התהליך המדיני עם שלום כלכלי ופיתוח כלכלי מואץ, בפרמידה ואמון שייבנו מלמטה, בשטח ובעסקים, עד למעלה". נתניהו הודה לרייס ולממשל בוש על המאמצים שעשו לקידום התהליך המדיני במזרח התיכון. בפגישה דנו השניים גם על נושא אירן ורייס אמרה לנתניהו שהיא תגיע לביקור נוסף בחודש דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully