וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "נשפוט את אובמה לפי מעשיו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.11.2008 / 16:12

בנאום בעזה אמר ראש ממשלת חמאס, כי הוא מקווה שאובמה למד מהטעויות של בוש ויכבד את הבחירות הדמוקרטיות של העם הפלסטיני

"נשפוט את נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה כשנבחן את עמדותיו כלפי העם הפלסטיני וסבלו וניווכח כי הוא למד מטעויותיו של הנשיא הקודם ג'ורג' בוש" – כך אמר היום (שישי) ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה בנאום שנשא. "אני מקווה שאובמה יכבד את הבחירות הדמוקרטיות של העם הפלסטיני", הוסיף.

לדבריו, אובמה יישפט על מידת האובייקטיביות שיגלה כלפי הישראלים והפלסטינים, שלא כמו בוש "שנטה לטובת הכיבוש הישראלי". הניה הוסיף ואמר כי הוא מקווה שהנשיא החדש יעמוד לצד הפלסטינים והסבל שלהם וכי יקבל החלטה להסיר את המצור על רצועת עזה.

אתמול ברך נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד את ברק אובמה על היבחרו לתפקיד נשיא ארצות הברית. בהודעה שפרסם (חמישי) ציין אחמדינג'ד כי דעת הקהל מצפה מהממשל האמריקאי החדש יידע להציב בראש סדר העדיפויות הנהגת שינוי יסודי במדיניות הפנים והחוץ של ארה"ב. "עמי העולם מחכים לשינוי במדיניות המלחמה, האלימות, הכיבוש והברוטליות", ציין אחמדינג'ד.

שר ההסברה הסורי מוחסן בלאל אמר ביום רביעי כי הוא מקווה שניצחונו של ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית יוביל לשינוי במדיניות החוץ של ארצות הברית. "אנו מקווים שהנשיא החדש יסייע במעבר ממדיניות המלחמה והמצור אל מדיניות של דיפלומטיה, דיאלוג, תמיכה בתהליך השלום והיעדר התעלמות מבעיות שסובלים מהן העמים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully