וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות הרכב ביקשו 50 מיליארד דולר מהממשל

7.11.2008 / 11:53

ראשי ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר פנו לממשל האמריקאי וביקשו לקבל את הלוואת הענק כדי לשרוד את המשבר הכלכלי

ענקיות הרכב האמריקאיות ג’נרל מוטורס (-12.7%, 4.85), פורד (-6.7%, 1.95) וקרייזלר מבקשות הלוואה בסך 50 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי כדי לשרוד את המשבר הכלכלי לאחר שרשמו ירידה חדה במכירות בעקבות הידרדרות שוק הרכב לשפל החמור ביותר ב-25 השנים האחרונות.

חבילת הסיוע הנדרשת כוללת סיוע בסך 25 מיליארד דולר למימון הוצאות ביטוח הבריאות לעובדים ולגימלאים, ו-25 מיליארד דולר נוספים להרחבת הנזילות, מסר גורם המקורב לדיונים המתקיימים בימים האחרונים בין החברות למקבלי ההחלטות בממשל ובקונגרס.

הארי ריד, מנהיג הרוב בסנאט האמריקאי ציין אתמול כי יצרניות הרכב יקבלו "סיוע נוסף" מממשל בוש, לאחר שנפגש עם מנכ"לי החברות בוושינגטון. בספטמבר אישר הקונגרס תוכנית הלוואות בסך 25 מיליארד דולר לחברות כדי לממן פרויקטים של כלי רכב חסכוניים. שלושת המנכ"לים, ריק וואגונר מג'נרל מוטורס, אלן מולאלי מפורד, ורוברט נארדלי מקרייזלר, ונשיא איגוד עובדי הרכב, רונלד גטלפינגר, נפגשו אתמול גם עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי. לאחר הפגישה, הביעו המנכ"לים תחושת סיפוק מ"ההבנה שמגלים המחוקקים לגבי חשיבותה של תעשיית הרכב". פלוסי אמרה לכתבים כי הממשלה מעוניינת "להבטיח את קיומה של התעשייה".

שלוש החברות, בעזרת ועדי העובדים והמחוקקים התומכים בהן, פועלות לקבלת עזרה ממשלתית לאחר שרשמו הפסדים כוללים של 28.6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. מספר כלי הרכב שנמכרו בארה"ב באוקטובר עמד על קצב שנתי מתואם של 10.6 מיליון - השיעור הנמוך ביותר מאז 1983. אנליסטים מעריכים כי ג'נרל מוטורס ופורד ידווחו מחר על הפסדים תפעוליים ברבעון השלישי של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully