וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אלך בדרך חדשה לקידום המו"מ"

פנחס וולף

7.11.2008 / 14:33

בפגישה עם שרת החוץ האמריקאית, אמר יו"ר האופוזיציה כי "שלום בונים מלמטה למעלה". ברק לרייס: "אירן מתעתעת בעולם באמצעות המו"מ לפיקוח גרעיני"

"בכוונתי ללכת בדרך חדשה של שינוי התהליך המדיני עם שלום כלכלי ופיתוח כלכלי מואץ, בפרמידה ואמון שייבנו מלמטה, בשטח ובעסקים, עד למעלה". כך אמר היום (שישי) יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בפגישתו עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס בירושלים. נתניהו הודה לרייס ולממשל בוש על המאמצים שעשו לקידום התהליך המדיני במזרח התיכון. בפגישה דנו השניים גם על נושא אירן ורייס אמרה לנתניהו שהיא תגיע לביקור נוסף בחודש דצמבר.

מוקדם יותר נועד שר הביטחון אהוד ברק עם קונדוליזה רייס. השניים דנו על התקדמות המשא ומתן עם הפלסטיני ועל תכנית הגרעין האירנית.

על רקע בחירתו של ברק אובמה והסוגיה האירנית, אמר שר הביטחון ברק כי "אנחנו משוכנעים שאיראן ממשיכה לפעול להשגת נשק גרעיני, ובמקביל מתעתעת בעולם באמצעות המו"מ על פיקוח. אני חושב שההנהגה של העולם החופשי רואה את הדברים האלה, חייבת להכיר בהם ולקחת אותם בחשבון כאשר היא מתכננת את צעדיה. באשר לנו, אמרנו שאיננו מורידים שום אופציה מהשולח וממליצים גם לאחרים לעשות זאת".

ברק גם שיבח את מזכירת המדינה האמריקאית וממשל בוש: "אני לא יכול שלא להודות לרייס ולממשל היוצא על המאמצים הגדולים שהם עשו כדי לקדם את הפתרון הסכסוך, על התמיכה באינטרסים האסטרטגיים של ישראל ועל היצירתיות שביחד גילו עם הצדדים, בהובלתה של מזכירת המדינה רייס, בנושא הפרוייקטים כמו פרוייקט ג'נין, וההתפתחויות שאנחנו רואים עכשיו באזור חברון בפעילות מוגברת של כוחות הביטחון הפלסטינים נגד החמאס ונגד ערוצי הזרמת הכספים שלו". ברק ורייס דנו על פרק הסגירה של מעורבות ממשל בוש באזור, לקראת חילופי השלטון בארצות הברית.

רייס הגיעה לישראל לקראת "פסגת שארם" שתתקיים ביום ראשון הקרוב ותסכם את המשא ומתן הישראלי-פלסטיני בשנה האחרונה. היא נועדה אמש עם יו"ר קדימה ציפי לבני, שתייצג את ישראל בפסגה. רייס הביעה תמיכה בהמשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "יש להביא לפתרון הסכסוך ללא קשר ללוחות זמנים כאלה או אחרים", אמרה.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי לצאת בחודש הקרוב לוושינגטון, שם ייפגש עם הנשיא ג'ורג' בוש. אולמרט ובוש צפויים להכין "תיק חפיפה" לנשיא הנבחר ברק אובמה, שיכיל גם סיכומים בין שתי המדינות בנוגע למו"מ מול הפלסטינים ולתכנית הגרעין האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully