וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקים מאחזים והורחק מהגדה המערבית

יהושע בריינר

7.11.2008 / 9:42

אלוף פיקוד מרכז הורה על הוצאת צו הרחקה מנהלי נגד פעיל בנוער הגבעות. פעיל ימין: "ציד מכשפות עבור מסע הבחירות של ברק"

שר הביטחון אהוד ברק ממש את האיום: צו הרחקה מנהלי נוסף, חמישי במספר, חולק הלילה לפעיל הימין ירון כלאב בן 21 מהיישוב חשמונאים. הלילה הגיעו כוחות גדולים של משטרה לבית הוריו של כלאב ביישוב חשמונאים ומסרו לו צו הרחקה מנהלי החתום על ידי אלוף פיקוד מרכז גדי שמני, ובו הוא מורה שלא להתקרב לשטחי יהודה ושומרון בששלושת החודשים הקרובים.

כלאב, המוכר בקרב נוער הגבעות, הוא גם פעיל מרכזי בתנועת "נאמני ארץ ישראל", שארבעה מתוך חמשת הצווים האחרונים חולקו לאנשיה. בין היתר עומד כלהב מאחורי הקמת של מספר מאחזים ואחראי להפצת חומרי ההסברה של התנועה. בצו עצמו לא מוסברת סיבת ההרחקה, והיא מנומקת 'מטעמים ביטחוניים וחשש להפרת הסדר הציבורי'.

"בשתיים בלילה הקיפו בלשים את הבית של ההורים והתחילו לדפוק על החלונות", מספר כלאב לוואלה! חדשות, "התעוררתי, ירדתי למטה והגישו לי את הצו. אני לא מתרגש, ברור לכל שמדובר כאן בניסיון לטאטא מתחת לשטיח את המאבק הציבורי בעזרת צעדים לא דמוקרטיים שמזכירים את ימי הקג"ב. הניסיונות להיאבק ברוח החדשה שהביאה עימה ההתיישבות בגבעות לא יצליחו להם, ואנחנו נמשיך להיאבק בצווים ומעל לכל נבנה את יהודה ושומרון".

"צו ההרחקה שייך למשטרים חשוכים ולא דמוקרטיים", אומרים בפורום המשפטי למען ארץ ישראל בתגובה לצו ההרחקה החמישי שהוצא היום לפעיל הימין ירון כלאב. במדינה דמוקרטית אם יש ראיות על עבירה, יש להגיש נגדו כתב אישום ולא להשתמש באמצעי המנוגד לזכויות האזרח הבסיסיות. נפנה היום למקבל הצו בבקשה להגיש בשמו עתירה לבג"ץ כנגד הצו שאיננו חוקתי בעליל".

דובר צה"ל: קיים סיכון לביטחון הציבור

בתנועת "נאמני ארץ ישראל" זעמו על הצו החדש. "צווי הרחקה הניתנים על ידי חבורת מטומטמת של אנשים אשר אינם נתונים לפיקוח ציבורי נועדו למילוי גחמותיהם הפוליטיות של אולמרט וברק . הקמת רכסי ההתיישבות וחיזוק הגבעות יימשכו בכל הכוח". בקרב המתנחלים ישנו אף איום לקבוע 'תג מחיר' בתגובה לצו ההרחקה. גורם בימין הוסיף כי "יש כאן ציד מכשפות נגד פעילי ימין בעבור מסע הבחירות של אהוד ברק. בשיטת 'הכה במתנחלים' הוא מנסה להחזיר אליו את השמאל בישראל. ברק לא מבין שהמציאות בפועל תהיה הפוכה והוא ישלם מחיר על המעשים האלה".

גם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) גינה את הוצאת הצו ואמר כי "ברק מנסה לקושש מנדטים אחרונים ולסחוט עד כלות את הלימון של בוחרי קדימה ומרצ. אסור לרשויות הממלכתיות כצה"ל והמשטרה לשמש כלי-משחק בידי ברק, ולספק את צרכיו הפוליטים הנואשים".

מדובר צה"ל נמסר כי "אלוף פיקוד המרכז גדי שמני חתם על צו פיקוד מיוחד המגביל את תנועתו של אזרח ישראלי. הצו הוצא בעקבות מידע שהועבר על ידי מערכת הביטחון לפיו קיים סיכון לביטחון הציבור ולסדר הציבורי בהימצאותו באיזורים שונים באיו"ש. לאזרח ניתן הזכות לערער על הצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully