וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ירד ב-0.54% ל-3.841 ש'

רותם סלע

7.11.2008 / 9:38

השלים שבוע סוער עם עלייה צנועה של 0.8% בלבד. הערכות: הדולר ימשיך להתחזק מול השקל. יורד מול היורו ב-0.2%


הדולר היציג ירד ב-0.54% מול השקל לשער של 3.841 שקל לדולר, והשלים בכך שבוע סוער למדי עם עלייה צנועה של 0.8% בלבד. בבנק לאומי מציינים, כי תוכנית רכישת הדולרים של בנק ישראל מגיעה ליעדה, וכי הפסקתה עשויה להמשיך ולתמוך בשקל, "אנו מצויים כעת בתוך תחום היעד שהוגדר וקרובים למיצוייה של התוכנית. במידה ולא יועלה הרף שהוגדר, ואם וכאשר יעדרו מהמסחר ביקושים לדולרים בסכום של כ-100 מיליון דולר ליום, עלול הדבר לפגוע בכוחו של הדולר מול השקל", כותבים בלאומי.

במקביל לעליית השקל ביממה האחרונה, יורד הדולר הדולר ב-0.2% גם מול היורו לשער של 1.273 דולר וב-0.3% מול הין לשער של 97.4 ין לדולר. ירידה זו מתרחשת על רקע ציפיות להיחלשות נוספת של הכלכלה האמריקאית. בקרב האנליסטים רווחות הערכות כי דו"ח בנוגע למצבו של שוק העבודה שיתפרסם היום יראה כי הכלכלה האמריקאית הפסידה בחודש שעבר את היקף המשרות הגבוה ביותר מאז 2003, וכי שיעור האבטלה בכלכלה האמריקאית מצוי בשיא של חמש שנים.

בחדר העסקאות של איזי פורקס רואים בהתאוששות של השקל התחזקות רגעית, "הדולר לא יורד מול השקל, הוא מתקן חלק מהנסיקה החדה שנרשמה אתמול מול השקל", לאחר ההתאוששות ממליץ הדילר הבכיר דיאגו פחצ'רט לדבוק בנתוני המקרו שימשיכו להכתיב את המגמה, שתיטיב כנראה עם הדולר.

"אי הוודאות בשווקים הפיננסיים ובזירת הכלכלה העולמית משחקת לטובת הדולר שנתפס כמטבע הגנתי בשעה זו, אינני צופה כי השקל יגלה עצמאות רבה מדי ביחס למטבעות העולמיים אך יש לשים לב למדד המחירים הצרכן שיתפרסם בעוד כשבוע וייתן אינדיקציה בנוגע למדיניות הריבית בה ינקוט נגיד בנק ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully