וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חוסר שינה בילדות גורם השמנה בבגרות

7.11.2008 / 3:54

ממחקר חדש עולה כי ילדים שלא ישנו מספיק בילדותם היו בסיכון מוגבר להשמנה חולנית בבגרותם. השערה: חוסר שינה "מבלבל" את ויסות הרעב

שינה ערבה וקבועה עשויה לסייע לילדים להימנע מהשמנה חולנית בעתיד - כך עולה ממחקר חדש שנערך אוניברסיטת אוטגו שבניו זילנד. החוקרים מצאו כי בקרב יותר מ-1,000 בני אדם שהשתתפו במחקר מיום היוולדם ועד לגיל 32, אלה שישנו מעט מדי בילדותם היו סיכוי גבוה יותר להפוך לשמנים מאשר חבריהם שישנו היטב.

"למרות שאנחנו לא יכולים להוכיח קשר של סיבה ותוצאה, המחקר הזה מספק הוכחות חזקות שכנראה יש קשר כזה", אמר ראש המחקר ד"ר רוברט ג'ון הנקוקס. לדברי הנקוקס, מספר מחקרים קודמים מצאו כי מבוגרים וילדים הסובלים מחוסר שינה נמצאים בסיכון מוגבר להשמנה. עם זאת, זהו המחקר הראשון שמראה קשר ארוך טווח בין שינה לבין הסיכון להשמין.

"זוהי סיבה נוספת לדאוג שהילדים ישנו היטב", הוסיף הנקוקס. "נראה כי כיום ילדים ישנים פחות מבעבר. ייתכן שהדבר תורם לעלייה בהשמנה בעולם". מומחים להתפתחות הילד ממליצים כי ילדים בין הגילאים חמש עד 12 יישנו 11 שעות בלילה, ומתבגרים יישנו שמונה וחצי עד תשע וחצי שעות.

לא ברור מדוע מחסור בשינה עלול לגרום להשמנה, אך החוקרים סבורים כי מחסור בשינה "מבלבל" את ההורמונים של הרעב, וגורם לאכילה מופרזת. סיבה נוספת יכולה להיות העייפות שמונעת מהילד לבצע פעילות גופנית. כך או אחרת, נראה שילד שישן טוב יהיה שמח יותר, ורזה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully