וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: רם עמנואל הסכים לכהן כראש הסגל

6.11.2008 / 22:52

חבר הקונגרס, בנם של ישראלים לשעבר, יכהן בתפקיד רם הדרג בבית הלבן. אובמה: "אני לא מכיר ביצועיסט מוכשר ממנו"

נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה הודיע הערב (חמישי) כי חבר הקונגרס הדמוקרטי רם עמנואל נענה לבקשתו לכהן כראש הסגל שלו בבית הלבן. "הכרזתי על התפקיד הזה לפני השאר כי הוא מרכזי ליכולתו של הנשיא והממשל להוציא לפועל את סדר היום שלהם", אמר אובמה. לדבריו, "עמנואל הוא האדם המוכשר ביותר שאני מכיר בכל הנוגע לביצוע".

עמנואל הוא בן ליורדים מישראל שנולד בשיקגו. מינוי זה עלול להיתפס בעיני רבים כחנופה של אובמה לקול היהודי. זאת על רקע הספקות שעלו בקרב הקהילה היהודית לגבי טיבו של אובמה ויחסו לישראל, למרות התחייבויותיו החוזרות והנשנות של הנשיא הנבחר לביטחון ישראל.

עמנואל בן ה-48 משתייך לקהילה היהודית האורתודוכסית בשיקגו. הוא דובר עברית, שומר על כשרות בביתו ובימי מלחמת המפרץ הגיע לישראל והתנדב לשרת כאזרח בצה"ל. אביו היה רופא ילדים שגדל בישראל והיה פעיל במחתרת לפני מלחמת העצמאות.

בתקופת כהונתו של הנשיא ביל קלינטון היה עמנואל בצוות עובדי הבית הלבן. הוא טיפס במהירות בשורות המפלגה הדמוקרטית מאז נבחר לקונגרס ב-2002. ב-2007, עמנואל כיהן כיו"ר ועדת הקמפיין הדמוקרטי – התפקיד הרביעי בחשיבותו בהנהגת המפלגה - כשהדמוקרטים זכו ברוב בקונגרס בפעם הראשונה מזה כעשור. מאז הוא ביסס את תדמיתו כמגייס כספים ואסטרטג פוליטי נחוש.

לפני שהצטרף לצוות קלינטון בבית הלבן, כיהן עמנואל גם כיועץ בכיר ומגייס כספים בעבור ראש העיר שיקגו ריצ'רד דיילי. קשריו בשיקגו עשויים להסביר גם כן מדוע בחר בו אובמה לתפקיד רם הדרג. לאחר עבודתו בממשל קלינטון, הפך עמנואל למנכ"ל אחד מבנקי ההשקעות המובילים בשיקגו. עמנואל מילא תפקיד מרכזי בתכנון תוכנית החילוץ הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שקיבל הנשיא בוש. הוא עזר לשדל קולות דמוקרטיים שיתמכו באישור התוכנית.

משרת ראש הסגל היא השלישית בחשיבותה בבית הלבן עצמו. ראש הסגל אחראי על צוות הבית הלבן כולו. הוא מופקד על הקשר השוטף עם שרי הקבינט ותפקידו להפעיל שיקול דעת האם להטריד את הנשיא בכל נושא שהם מעלים. בממשל האמריקאי, היחידים שאינם זקוקים לתיווך בקשר שלהם עם הנשיא הם מזכיר המדינה ושר ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully