וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתחיל לעבוד: יפגש עם בוש בשבוע הבא

עידן דורנר

6.11.2008 / 20:31

הנשיא היוצא והנשיא הנבחר ייפגשו בבית הלבן בתחילת השבוע הבא. אובמה עבר תדרוך ביטחוני ראשון וייכנס מחר מסיבת עיתונאים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר היום (חמישי) כי הוא והנשיא הנבחר ברק אובמה ישוחחו ביניהם בתחילת שבוע הבא (יום שני) על שורה של נושאים, בהם המשבר הכלכלי והמלחמה בעירק. בנאום שנשא בבית הלבן, בירך בוש את אובמה ואמר כי יעשה כל מאמץ על מנת להבטיח העברה חלקה של השלטון ב-20.1.09.

בנאומו, שהועבר בשידור ישיר בטלוויזיה, אמר בוש כי בשבועות הקרובים יורה לאנשי ממשלו לתדרך את הצוות של אובמה על נושאים שונים, כדי שיוכלו להתחיל לעבוד מייד עם כניסתם לתפקיד. "אני מקווה לשוחח על הנושאים האלה עם הנשיא הנבחר כבר בתחילת השבוע הבא". בוש הוסיף כי "העברה שקטה של השלטון היא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה, והדאגה להעבירו בצורה חלקה ככל שניתן היא בראש סדר העדיפויות שלי בימים שנותרו לי לכהן כנשיא".

רם עמנואל בבית הלבן

מאוחר יותר היום, הודיע אובמה כי רם עמנואל נענה לבקשתו של לכהן כראש הסגל שלו בבית הלבן. בנוסף, קיבל היום אובמה תדרוך מודיעין מסווג ראשון, על מנת להכשיר אותו לתפקיד המפקד העליון של הכוחות האמריקאים. בוש אמר כי משרד המשפטים ידאג לסיווג ביטחוני לאנשי מפתח בצוותו של אובמה. לטענת בוש ההעברה מגיעה בתקופה מאתגרת. "אנו ניצבים בפני משבר כלכלי שלא יפסק כדי לאפשר לנשיא החדש להתמקם בנוחות. זו תהיה גם העברת שלטון בזמן מלחמה בפעם הראשונה מזה עשורים. אנחנו במאבק נגד קיצוניים אלימים הנחושים לתקוף אותנו, ואין דבר שירצו בו יותר מאשר לנצל את זמן השינוי הזה כדי לפגוע בעם האמריקאי".

אובמה יכנס מחר בשיקגו מסיבת עיתונאים ראשונה מאז נבחר לתפקיד ביום שלישי. כך מסר היום אחד מעוזריו. אובמה ישוחח עם התקשורת לאחר שיקיים פגישה עם שורה של יועצים כלכליים בנושא המשבר הפיננסי.

בתוך כך, אשתו של בוש, לורה, התקשרה היום לאשתו של אובמה, מישל, והזמינה אותה ואת ילדותיה לבקר בשבוע הבא בבית הלבן, שיהיה הבית של משפחת אובמה בארבע השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully