וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד וקדאפי ברכו את אובמה

ניר יהב ועידן דורנר

6.11.2008 / 19:46

נשיא אירן קרא לנשיא ארה"ב הנבחר לשנות את מדיניות המלחמה והכיבוש. קדאפי: "זו תחילת ניצחון השחורים. רק שלא יירצח"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ברך את ברק אובמה על היבחרו לתפקיד נשיא ארצות הברית. בהודעה שפרסם היום (חמישי) ציין אחמדינג'ד כי דעת הקהל מצפה מהממשל האמריקאי החדש להציב בראש סדר העדיפויות הנהגת שינוי יסודי במדיניות הפנים והחוץ של ארה"ב.

הנשיא האירני שיגר לנשיא הנבחר את ברכותיו על זכייתו ברוב קולות הבוחרים האמריקאים והביע תקווה כי אובמה יפיק תועלת מהזדמנות זו. "עמי העולם מחכים לשינוי במדיניות המלחמה, האלימות, הכיבוש והברוטליות", ציין אחמדינג'ד. לדבריו, "במיוחד באזור המזרח התיכון ממתינים לשינוי בהתנהגות הבלתי צודקת שנמשכה לאורך 60 שנה, בכך שיושבו כל הזכויות הלגיטימיות של העמים, ובעיקר העם הפלסטיני, העירקי והאפגני".

מוקדם יותר הביע דובר ממשלת אירן תקווה כי אובמה יוביל לשינוי במדיניות החוץ האמריקאית. הדובר אמר כי הוא מקווה שארצות הברית תצליח להשיב לעצמה את האמון האבוד של מדינות העולם, כמו גם את אמונו של העם האמריקאי. לדבריו, אחוז ההצבעה חסר התקדים בבחירות "הוכיח כי מדיניותו של ג'ורג' בוש לא נכשלה רק בזירה הבינלאומית אלא גם בזירה הפנים-אמריקאית".

"שאלוהים ישמור עליו"

שליט לוב מועמר קדאפי בירך היום גם הוא את אובמה וכינה את ניצחונו "תחילת הניצחון של השחורים". קדאפי הוסיף כי הוא חושש לחייו של אובמה וכי הוא מקווה שהנשיא השחור הראשון של ארה"ב לא יירצח כמו ג'ון קנדי או מרטין לותר קינג. "שאלוהים ישמור עליו", אמר קדאפי.

לטענת קדאפי, האירועים האחרונים, בהם ניצחונו של אובמה, נחזו כבר לפני שלושים שנה, כאשר כתב את "הספר הירוק", מניפסט משנת 1970, המשלב עקרונות מהסוציאליזם ומהאיסלם. "הספר הירוק חזה שהשחורים ישלטו בעולם ושהכוח יהיה בידי העם ובני המיעוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully