וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינוי בית המריבה בחברון - מעשה נבלה"

פנחס וולף

6.11.2008 / 16:01

שבעה ח"כים ערכו סיור במקום ומתחו ביקורת חריפה על צו הפינוי. "ברק מתכוון ליצור עובדות בשטח בזמן ממשלת מעבר"

חברי כנסת מימין מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על צו הפינוי שהוציא שר הביטחון אהוד ברק לדיירי בית המריבה בחברון. זאת בעקבות קלטת חדשה שהוגשה לבג"ץ ולפרקליטות, בה נשמע המוכר הפלסטיני של הבית אומר כי הוא מכר את הבית ליהודים, קיבל את תמורתו וביצע את השיפוצים בו מטעמם של הקונים, תמורת תשלום מהם.

במהלך סיור שערך היום במקום יחד עם עוד שישה ח"כים, הגדיר חבר הכנסת אריה אלדד (התקווה) את צו שר הביטחון כ"מעשה נבלה פוליטי" ואמר כי, "שר הביטחון אהוד ברק מתכוון ליצור עובדות בלתי הפיכות בשטח בתקופת ממשלת מעבר, מעשה המנוגד לכללים שנקבעו לממשלה כזאת".

לדברי ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד), שהשתתף בסיור, "חלק מהפקידות הבכירה שהובילה להוצאת צו הפינוי נגועה באג'נדה פוליטית ודווקא משום כך יש לעצור עכשיו את כל ההליכים, עד שיתברר מהו רצונו הערכי והפוליטי של ציבור הבוחרים בישראל, בבחירות הקרובות. בימים בהם אין ממנים שופטים וודאי אין מבצעים פינוי שהוא כל כך פוליטי וכל כך שנוי במחלוקת".

בסיור נטלו חלק גם חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה), ראובן ריבלין, אברהם רביץ (יהדות התורה) חיים אמסלם (ש"ס) ונסים זאב (ש"ס), שהודיע כי יעבור לגור בבית המריבה בחברון אם בג"ץ יאשר את פינוי המתגוררים במקום.

בתום הסיור, במהלכו האזינו הח"כים לקלטת שהוגשה לבג"ץ, הם חתמו על עצומה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בה כתבו כי הם מייצגים יותר מ-51 חברי כנסת. "יש צורך דחוף בהתערבותך כבר היום, באופן של זימון בא כוח העותרים למעין שימוע בו יבחנו מכלול הראיות בתיק – הליך שלא ניתן לבצעו במסגרת הדיון בבית המשפט, בשל אופי הערכאה הבג"צית", נכתב בעצומה. "אנו שבים ומזכירים, כי הדיון מתקיים בבג"ץ אך ורק בשל העובדה שהבית נמצא בחברון, ויש בכך משום אפליה חמורה לרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully