וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת העירומה על שרה פיילין

עידן דורנר

6.11.2008 / 15:25

חברי צוות הקמפיין של מקיין לא השלימו עם התבוסה, והוציאו את הכביסה המלוכלכת על פיילין. "היא לא ידעה שאפריקה היא יבשת"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יום לאחר התבוסה הצורבת של הרפובליקנים בבחירות לנשיאות ארה"ב, הכביסה המלוכלכת של קמפיין המפלגה מתחילה לצאת החוצה. גורמים בכירים בקמפיין זועמים על התנהלותה של המועמדת לסגנות הנשיאות, מושלת אלסקה שרה פיילין.

לפי העיתון "ניוזוויק", בעוד שיועציו הבכירים של מקיין הביעו תמיכה פומבית בפיילין, בשיחות פרטיות הם מתחו עליה ביקורת חריפה ביותר. מספר גורמים בצוות של המועמד הרפובליקני העבירו לעיתון מידע מביך על פיילין, בתנאי שלא יפורסם עד לאחר הבחירות.

לפי אחד הסיפורים, פיילין קיבלה את פניהם של אנשי צוות הקמפיין של מקיין כשהיא לא לובשת דבר מלבד מגבת. הדבר אירע במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית בסנט פול שבמינסוטה. סטיב שמידט ומארק סאלטר עלו לחדרה של פיילין על מנת לתדרך אותה. לאחר שהמתינו במשך דקה בחדר, נכנסה לחדר פיילין כשמגבת כרוכה סביב גופה, ומגבת נוספת כרוכה סביב שערה הרטוב. פיילין ביקשה מהם לשוחח עם בעלה טוד בזמן שהיא מתלבשת.

פיילין ספגה ביקורת לאחר שנחשף כי הוציאה כ-150 אלף דולר על בגדים ואביזרי אופנה, וכעת נחשפים פרטים נוספים מהתקרית המביכה: יועץ בכיר בקמפיין סיפר כי הורה לה לרכוש שלוש חליפות ולשכור סטייליסטית לקראת הוועידה, במימון המפלגה. לדבריו, פיילין לא שעתה להוראות והחליטה לצאת למסע קניות בעצמה ולרכוש לה ולמשפחתה בגדים ואביזרי אופנה מחנויות יוקרה כמו "סאקס פיפט אבניו" ו"ניימן מרקוס".

העיתון טוען עוד, כי לדברי שני מקורות מהימנים נוספים, את ההוצאות היה אמור לתרום למפלגה איש עסקים עשיר, שנדהם כשקיבל את החשבון. כמו כן נחשף, כי פיילין השתמשה בכרטיסי אשראי של עוזרים זוטרים כדי לממן חלק מהרכישה. אחד העוזרים סיפר כי היא הוציאה במסע הקניות שלה סכום הגבוה בהרבה מ-150 אלף הדולרים עליהם דווח. לדבריו, היא בזבזה כ-40 אלף דולר על בגדים לבעלה. "האמת תצא לאור כשהרפובליקנים ייחשפו את מאזן התשלומים שלהם", אמר בכיר בקמפיין.

לפי הדיווח, מקיין בקושי דיבר עם פיילין במהלך כל ימי הקמפיין ויועציו הסתירו ממנו את המידע על ההוצאות שלה, כיוון שלא רצו שייפגע. עוד נמסר כי פיילין ביקשה לנאום עם מקיין בנאום ההפסד באריזונה, אך שמידט הטיל וטו על הבקשה. שמידט גם אסר על פיילין להתראיין במהלך כל יום הבחירות.

ברשת "פוקס" נטען, כי אנשי צוות הקמפיין נדהמו כשפיילין לא ידעה שאפריקה היא יבשת ולא מדינה וכשלא הצליחה לנקוב בשמות המדינות החברות בהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully