וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביצה והתרנגולת

6.11.2008 / 14:18

במשאל עם שנערך במקביל לבחירות לנשיאות, החליטו אזרחי מדינת קליפורניה לאסור כליאת תרנגולות בכלובים צפופים. כך גם באיחוד האירופאי, ורק בישראל ממשיכים להתעלל

רבות כבר דובר ועוד ידובר על המשמעות של בחירת נשיא אפרו-אמריקאי בארה"ב, ועל נקודת המפנה ההיסטורית שהיא מסמלת. יחד עם זאת, התעוררו היום 20 מיליון בעלי חיים במדינת קליפורניה למציאות טובה יותר. במשאל עם שהתקיים אתמול בקליפורניה, החליטו אזרחי המדינה להפסיק את כליאת התרנגולות המטילות בכלובים צפופים במסגרת תעשיית הביצים. שיפור דומה יחול גם בתנאי הגידול של חזירים ועגלים במשקי המזון.

בכך מצטרפת ארה"ב (או לפחות קליפורניה) לאיחוד האירופאי, שבמדינות החברות בו אחזקת תרנגולות מטילות בכלובי סוללה נחשבת להתאכזרות קשה. מינואר 2003 אסורה במדינות אלה הקמת לולים המבוססים על כלובי סוללה. לולים קיימים מחויבים לעמוד בסטנדרטים הומאניים יותר, וייסגרו לכל המאוחר בראשית 2012. בשווייץ אסורה בפועל החזקת תרנגולות מטילות בכל סוג של כלוב משנת 1992. בשוודיה כליאה בכלובי סוללה אינה חוקית משנת 2002.

ורק ישראל מפגרת

אנחנו בארץ לא ממהרים לדאוג לרווחת בעלי החיים. התרנגולת בלולים המתועשים דחוסה כל חייה בכלוב מתכת צר, שבתוכו היא איננה מסוגלת לנוע כלל - בוודאי שלא להזדקף או לפרוש את כנפיה. היא לא זוכה לראות את אור השמש, את האדמה, את התרנגול הזכר ואת צאצאיה. "בכלוב הזעיר, מוקצה לכל תרנגולת שטח בגודל של דף A4. הכלוב כל כך קטן עד-כדי-כך שהן לא יכולות לעמוד על רצפת הכלוב במלוא גופן בו-זמנית והן פשוט דורכות זו על זו" מסביר אורי לורבר, מעמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים. "הצפיפות הבלתי נסבלת בכלובים מעצימה את התוקפנות בקרב התרנגולות. הן מתנפלות אחת על השניה וגורמות לפציעות. בטבע, תרנגולות חלשות יכולה להימלט וכך להביא לסיום העימות. בכלוב הצפוף אין לה היכן להסתתר, והיא איננה מסוגלת להתגונן מפני התקפה".

14 שנים לאחר שנכנס לתוקפו חוק 'צער בעלי חיים' בישראל, אין כל שינוי. אנשי תעשיית הביצים הישראלית מודעים לאכזריות הרבה הכרוכה בשימוש בשיטה הזו ומנסים להסוות את תנאי הגידול באיורים פסטורליים, וגם הצרכנים מעדיפים להתכחש לעובדות - עבור ביצה אחת מכלוב ממשיכה גם היום התרנגולת הישראלית לשלם בשעות ארוכות של סבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully