וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל שיחזיר את פוטין לכס הנשיאות

טלי גולדשטין

6.11.2008 / 14:01

במאי האחרון הושבע דמיטרי מדוודב לנשיא רוסיה במקום הנשיא פוטין. אולם לפי הדיווחים, פוטין עשוי לשוב לנשיאות כבר ב-2009

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב עשוי להתפטר מתפקידו ב-2009 כדי לסלול את הדרך לחזרתו של ולדימיר פוטין לשלטון. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הרוסי "ודומוסטי". אתמול, במהלך נאום לאומה הציע מדוודב להגדיל את משך כהונת הנשיא מארבע שנים לשש, צעד שלפי העיתון, מהווה חלק מתוכנית שחיבר ולדיסלב סורקוב שכיהן כסגן ראש הסגל תחת כהונת פוטין.

מדוודב הושבע לנשיאות רוסיה רק במאי האחרון ואילו פוטין, קודמו, קיבל לידיו את תפקיד ראש הממשלה. על רקע העובדה שפוטין שימש כמורו הרוחני של מדוודב והוא שבחר בו למעשה להמשיכו בשלטון, רבים סברו כי מדוודב יתפקד כבובה של פוטין וימשיך את מדיניותו. הדיווח האחרון מחזק את סברה זו.

במסגרת התוכנית של סורקוב, יישם מדוודב את השינויים בחוקה הרוסית, בנוסף לרפורמות חברתיות כדי ש"פוטין יוכל לשוב לקרמלין לתקופה משוכת יותר", ציין העיתון. "לפי תרחיש זה, ייערכו בחירות לנשיאות כבר ב-2009", ציטט העיתון מקור המקורב לקרמלין.

במקרה כזה, פוטין יוכל לשלוט במשך שתי כהונות של שש שנים כל אחת. לפי העיתון, דובר של פוטין אמר כי אינו רואה שום סיבה טובה לכך שפוטין לא ישוב לשלטון בשנה הבאה.

בנאום הניצחון שלו, אמר מדוודב כי "ימשיך באופן ישיר" את מדיניותו של פטרונו פוטין. מדוודב הוסיף: "אני ופוטין סמוכים אחד על השני, ועבודתנו המשותפת תהווה מרכיב חשוב בהתפתחותה של רוסיה". קודם לכן, אמר פוטין כי נצחונו המסתמן של מדוודב מסמל את ההמשכיות השלטונית במדינה.

מדוודב, ד"ר למשפטים הוא מינוי אישי של ולדימיר פוטין ואיש סודו. הוא הובא על ידי פוטין, יחד עם עוד כמה בכירים, בשנת 1999 מסנט פטרסבורג ומונה לסגן ראש המטה הנשיאותי. בשנת 2000 הוא הוביל את מסע הבחירות של פוטין ואחר כך מונה ליו"ר דירקטוריון "גזפרום". ב-2005 מונה מדוודב לתפקיד סגן ראשון של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully