וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל שלום עכשיו יתמודד על מקום בעבודה

פנחס וולף

6.11.2008 / 9:16

יריב אופנהיימר היה בין אלו שקראו לברק להישאר בממשלה כדי לקדם התהליך המדיני. היום תדון העבודה בשריון בן אליעזר למקום ה-6

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו להתמודד על מקום ברשימה הארצית של מפלגת העבודה. לאחר פרסום הדו"ח המלא של וינוגרד, אופנהיימר היה בין אלו שקראו לשר הביטחון אהוד ברק להישאר בממשלה בניגוד לעמדת מזכ"ל העבודה ח"כ איתן כבל. התנגדותו של אופנהיימר לפרישת העבודה נבעה מהחשש לעצירת התהליך המדיני.

אופנהיימר עדיין דבק בעמדתו אותה ייצג טרם פרסום מסקנות וינוגרד. "אז זה היה צעד נכון", הוא אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, "אז היה צורך אמיתי בשיקום הצבא והחברה הישראלית. במקרה הזה העבודה קיבלה החלטה אחראית, ועל החלטות כאלו לפעמים משלמים מחיר אלקטוראלי. הטעות היתה שלא מימשנו הזדמנויות ללכת לתהליך מדיני. אם המחנה הפרגמאטי היה מצליח להביא לציבור פריצת דרך מדינית, נתניהו לא היה במצבו הפוליטי העכשווי". אופנהיימר הביע התנגדות לכניסת העבודה לממשלה לאחר הבחירות במידה שהיא תהיה צלע שלישי בממשלה.

היום תדון ועידת מפלגת העבודה בשריונים שמציע יו"ר המפלגה אהוד לברק לבצע ברשימת המפלגה לכנסת. אמש הודיע ברק כי יבקש לשריין את המקום ה-6 ברשימה לשר התשתיות בנימין בן אליעזר. כמו כן, הודיע ברק כי המקום ה-12 ברשימה ישוריין לנציג המושבים, המקום ה-13 לנציג הקיבוצים ו-4 מקומות מתוך 20 המקומות הראשונים לנשים, בעוד נציגי המחוזות ישובצו החל מהמקום ה-15 ברשימה.

שריון מקומו של בן-אליעזר נתקל בהתנגדות עזה בקרב חברי העבודה. אתמול הגישה המשמרת הצעירה של המפלגה חתימות למזכ"ל המפלגה, ח"כ איתן כבל, בדרישה לקיים הצבעה חשאית בעניין. לדברי יו"ר המשמרת הצעירה, מעיין אמודאי, "פואד היה במשך שנים מאבני היסוד של המפלגה, אך היום הוא כאבן רחיים על צווארה. מי שרוצה להמשיך ולייצג את המפלגה שיתכבד ויתמודד בפריימריז".

כמו כן, הביעו צעירי המפלגה התנגדות לשיבוץ המחוזות במקומות שהם על סף הריאלי והביעו תקווה כי מגזר הצעירים ישובץ בעשירייה הראשונה של הרשימה. מלבד ההצבעות על השריונים, ועידת העבודה תערוך הערב אירוע זיכרון לראש הממשלה יצחק רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully