וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד האירופי יאסרו הניסויים בקופי אדם

6.11.2008 / 2:08

ניסויים על 12 מיליון בעלי חיים נערכים באיחוד האירופי בשנה, כמחציתם עבור מחקר לתעשיית התרופות

באירופה צפויים לאסור על מעבדות מחקר לערוך ניסויים על קופי אדם – גורילות, שימפנזים, אורנגאוטן וקופי בונובו. ארגוני זכויות לבעלי חיים האשימו את האיחוד האירופי כי מדובר בהחלטה ריקה מתוכן, מכיוון שקופי אדם אינם נמצאים בניסויים במהלך שש השנים האחרונות.

"ההחלטה שהתקבלה היום כוללת בתוכה איסור על ניסויים בקופי אדם, אולם קופי האדם אינם עוברים ניסויים במעבדות בתקופה האחרונה", אמר ד"ר האדוון טרסט.

הניסויים בקופים עדיין יימשכו באיחוד האירופי, לאחר שהופעל לחץ מצד תעשיית התרופות והמחקר. "זה חשוב ביותר להימנע מניסויים בבעלי חיים" אמר חבר בוועדה לענייני הסביבה באיחוד האירופי סטברוס דימאס, "מחקר מדעי חייב להתמקד במציאת שיטות אלטרנטיביות לניסויים בבעלי חיים, וכאשר אין אפשרות שכזו, יש לפעול לשיפור תנאיהם של החיות".

באיחוד האירופי נערכים ניסויים על 12 מיליון בעלי חיים (חולייתנים) בשנה, כמחציתם על ידי מחקר לתעשיית התרופות, כשליש ללימודי ביולוגיה, והשאר עבור מבחנים ובדיקות של תעשיית הקוסמטיקה. כשמונים אחוזים מבעלי החיים שעליהם נערכים הניסויים הם עכברים וחולדות. מספר הקופים שעליהם נערכים ניסויים עומד על כ-12 אלף פרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully